Er komt een winkelboulevard, op het stuk tussen het Louvre tot ongeveer ter hoogte van de Place Bastille. De plannen maken deel uit van het beleid van de Parijse burgemeester Anne Hidalgo, die het verkeer in de Franse hoofdstad wil beperken.

Omdat op die weg nu dagelijks 43.000 auto's passeren, is het voornemen omstreden. Critici vrezen nog meer sluipverkeer en dus meer luchtvervuiling.

De conservatieve oppositie vreest moeilijkheden voor inwoners en pendelaars uit de voorsteden. Hidalgo wijst daarom op wat er gebeurde toen in 2013 een straat aan de andere oever doorgeknipt werd. Resultaat van die beslissing was minder verkeer.

Eigenlijk is de rechteroever al enkele weken voetgangerszone: voor "Paris Plages" en een ander evenement is de hele rechteroever al langer afgesloten voor auto's. (Belga)

Er komt een winkelboulevard, op het stuk tussen het Louvre tot ongeveer ter hoogte van de Place Bastille. De plannen maken deel uit van het beleid van de Parijse burgemeester Anne Hidalgo, die het verkeer in de Franse hoofdstad wil beperken.Omdat op die weg nu dagelijks 43.000 auto's passeren, is het voornemen omstreden. Critici vrezen nog meer sluipverkeer en dus meer luchtvervuiling. De conservatieve oppositie vreest moeilijkheden voor inwoners en pendelaars uit de voorsteden. Hidalgo wijst daarom op wat er gebeurde toen in 2013 een straat aan de andere oever doorgeknipt werd. Resultaat van die beslissing was minder verkeer. Eigenlijk is de rechteroever al enkele weken voetgangerszone: voor "Paris Plages" en een ander evenement is de hele rechteroever al langer afgesloten voor auto's. (Belga)