Michael Rider volgt Hedi Slimane op als creatief directeur bij Celine
Enkele uren nadat bekendgemaakt werd dat Hedi Slimane de deur achter zich dichttrekt bij Celine is er al een opvolger bekend. Michael Rider wordt de nieuwe creatief directeur van het Franse modemerk.
Met Michael Rider kiest Celine voor een oude bekende: Rider was van 2008 tot 2018 aan de slag als design director bij de ready-to-wear-afdeling van het merk, waar Pheobe Philo toen de plak zwaaide. Nadien werkte hij onder meer voor Balenciaga en Ralph Lauren.
Hedi Slimane, die ruim zeven jaar voor Celine werkte, gooide bij zijn aanstelling het roer volledig om. Hij dropte de ‘é’ in de naam, veranderde het logo en maakte de nochtans pas opgerichte webshopvolledig leeg. Dat kwam hem initieel duur te staan: modejournalisten waren niet bepaald mals voor zijn debuutcollectie. In één avond heeft hij alles wat Celine was opgeblazen en schoongespoeld. Zijn naam staat misschien niet op het label, maar in elk ander opzicht kan het merk net zo goed Hedi Slimane heten,’ schreef Robin Givhan van The Washington Post. Onze moderedactie vocht uit wat ze vonden van Hedi Slimane als opvolger van Phoebe Philo in het artikel Céline vs. Celine: verloor het modehuis méér dan het accent sinds Hedi Slimane aan het roer staat?. Maar eind goed, al goed. Onder het bewind van Slimane groeide het modehuis, dat eigendom is van LVMH, uit tot een succesvol merk. Het label werd uitgebreid met mannenmode en beautyproducten en ook de omzet van het merk steeg aanzienlijk.
Met Michael Rider begint het merk nu aan een nieuw hoofdstuk. Zijn opdracht is om de focus te leggen om innovatie en connectie met de moderne consument, zonder daarbij de rijke geschiedenis van het merk links te laten liggen.
Lees ook: De modeweken in Parijs en Milaan in 10 hoogte- en dieptepunten
Ontdek hieronder de nieuwste zomercollectie van Celine in de kortfilm ‘Un Eté Français’.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier