De balans van de solden

© Thinkstock

De soldenperiode in januari 2013 betekende winst voor de grote ketens en een daling voor zelfstandige winkels. Dat blijkt uit een rapport van Unizo.

De soldenperiode in januari 2013 betekende winst voor de grote ketens en een daling voor zelfstandige winkels. Dat blijkt uit een rapport van Unizo.

Tijdens de voorbije soldenmaand, donderdag afloopt, is er minder verkocht bij de zelfstandige modewinkels. Zo verkochten de zelfstandigen gemiddeld 2,5 procent minder dan vorig jaar, rapporteert de Unizo-organisatie Mode-Unie. Unizo verwijst onder meer naar het slechte weer en de slechtere economische toestand voor de mindere verkoop bij zelfstandige modewinkels.

De grote modeketens daarentegen verkochten een klein beetje meer dan in de vorige soldenperiode. In deze soldenperiode werden er ook meer schoenen verkocht dan kledingstukken, meldt Unizo.

Dat de cijfers uit elkaar liggen, is niet verwonderlijk en al een aantal jaar is dat zo, zegt men bij Comeos, vertegenwoordiger van grote mode- en schoenenketens. “De grotere ketens zijn nu eenmaal beter gelegen en zijn gestart met grotere kortingen”, aldus een woordvoerder. (Belga/LVR)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content