Op 24 april herdenken we de instorting van het fabrieks- complex Rana Plaza in Bangladesh, intussen zes jaar geleden. Meer dan duizend arbeiders kwamen toen om het leven, honderden raakten zwaargewond. Elk jaar richt de organisatie Fashion Revolution die dag de spotlights op de productieketen, van boer tot consument.
...
Moderevolutie: 1 op de 3 consumenten houdt rekening met sociale en ecologische impact van kledij

Lotte Philipsen
Journalist KnackWeekend.be
Er beweegt iets: consumenten liggen wakker van de vervuiling en uitbuiting in de modeketen.

Op 24 april herdenken we de instorting van het fabrieks- complex Rana Plaza in Bangladesh, intussen zes jaar geleden. Meer dan duizend arbeiders kwamen toen om het leven, honderden raakten zwaargewond. Elk jaar richt de organisatie Fashion Revolution die dag de spotlights op de productieketen, van boer tot consument. Wil je zelf actie ondernemen op Fashion Revolution Day? Draag je kleren binnenstebuiten en neem een selfie met het etiket. Verspreid je selfie via sociale media, tag het modemerk van je kledingstuk en vraag #WhoMadeMyClothes?
Verder lezen?
Als Knack-abonnee hebt u:
- digitale toegang via de website op pc en via de app op smartphone en tablet tot de magazines Knack, Trends (N/F), Sportmagazine (N/F) en Le Vif/L'Express
- 24/7 volledige toegang tot de websites van de 6 magazines met de +zone (exclusief voor abonnees) en de archieven (tot 20 jaar terug)
- digitale toegang tot op 3 toestellen tegelijk zodat uw gezinsleden kunnen meegenieten (thuis of op kot)
Verder lezen?
Als Knack-abonnee hebt u:
- digitale toegang via de website op pc en via de app op smartphone en tablet tot de magazines Knack, Trends (N/F), Sportmagazine (N/F) en Le Vif/L'Express
- 24/7 volledige toegang tot de websites van de 6 magazines met de +zone (exclusief voor abonnees) en de archieven (tot 20 jaar terug)
- digitale toegang tot op 3 toestellen tegelijk zodat uw gezinsleden kunnen meegenieten (thuis of op kot)