Waarom zijn jullie verhuisd?
...

Waarom zijn jullie verhuisd?Esfan Eghtessadi: 'Na bijna twaalf jaar in de Schuttershofstraat, was het tijd voor iets anders. Het volume van het nieuwe pand is indrukwekkend. Het geeft kracht aan het imago van het merk, maar ook aan de kleding.' Inge Onsea: 'Ik wilde een lege winkel. Ik geloof niet meer in winkels met ingebouwde kasten en rekken. Het modebeeld verandert snel en de klant gaat daarin mee. Ze willen altijd iets nieuws. Door te werken met losstaande meubels, kunnen we ook de winkel zelf gemakkelijk een nieuwe look geven.' Eghtessadi: 'Alle meubels, met uitzondering van enkele vintage stukken, zijn door ons ontworpen. We hebben met veel ronde vormen gewerkt en een zacht palet. Als de winkel rust uitstraalt, krijgt de collectie alle aandacht.'Hoe is de winkel ingedeeld?Eghtessadi: 'Die is verdeeld over twee verdiepingen. Boven lijkt het meer op een expositieruimte. Er staan maar een paar poppen. Als je de trap afdaalt, kom je in het echte winkelgedeelte terecht.' Onsea: 'In het begin waren we bang van een pand met een kelderverdieping, maar omdat de trap zo breed is, speelt dat niet. Het is het pronkstuk van de ruimte. We zijn ook blij dat we op de hoek van de straat liggen. De etalage is achttien meter lang.' Jullie hebben intussen 49 winkels wereldwijd. Waarom zetten jullie daarop in?Onsea: 'Het is de enige manier om echt in de wereld van Essentiel te stappen. Het is het naamkaartje van een merk.' Eghtessadi: 'Het is ook belangrijk voor onze export. In België zijn we intussen bekend, maar in het buitenland is er nog veel ruimte voor uitbreiding.' Onsea: 'Onze winkel in Parijs, aan de rue du Marché Saint-Honoré, bracht niet zoveel op, maar het heeft ons wel veel nieuwe internationale klanten opgeleverd. De Koreanen bijvoorbeeld, hebben Essentiel zo leren kennen en nu hebben we er acht eigen winkels. Een bakstenen vorm van reclame dus.'