Op Black Friday, de vrije dag na Thanksgiving, geven Amerikaanse winkels traditioneel grote kortingen om zo de eindejaarsverkoop op gang te trekken. Cyber Monday doet hetzelfde voor de webshops, de maandag erop. Recent lijken de Amerikaanse koopjesdagen ook bij ons steeds populairder te worden, met 6 miljoen elektronische betalingen in 2016, tegenover 5,3 miljoen in 2015. Online was het zo'n succes dat webshops vertraging opliepen bij het laden. Volgens een studie van BeCommerce, de Belgische vereniging van onlinehandelaars, waren er 27 bestellingen per seconde. Wij Belgen zijn duidelijk dol op kortingen. Eén op de drie wacht speciale kortingen af om te gaan shoppen. Black Friday, mid-season sales, eindereekskortingen of koppelverkopen: 32 procent van de Belgen zegt deze goed in het oog te houden en er speciaal voor naar de winkel te gaan. De vraag rijst dan ook of traditionele soldenperiodes nog wel zin hebben nu je het hele jaar door koopjes kunt doen?
...