Vegetariërs pikken spotje vleesfabrikant niet
Vegetariërs zijn kwaad. De reden? Een reclamespotje waarin ze wel erg stereotiep worden voorgesteld.
De Jury voor Ethische Praktijken inzake Reclame (JEP) kreeg verschillende klachten binnen over de nieuwe reclamespot van vleesproducent Aoste. Ze zouden de spot belachelijk, stereotiep en irritant vinden. Dat meldt Het Nieuwsblad.
Geitenwollensokken
De spot werd eerder al getoond in Frankrijk en ook daar riep hij heel wat controverse op. Ondanks het protest van talloze vegetariërs daar, recycleert Aoste de spot nu dus in ons land. Momenteel wordt de spot getoond op VTM, 2BE en Vitaya.
Als vegetariërs zich nog niet beledigd voelen doordat een voormalig vegetariër op het einde van de spot gelukzalig begint te huilen bij het eten van een stukje vlees, dan zijn ze het zeker omdat er een erg stereotiep beeld wordt opgehangen van vegetariërs. Een familie hippies zit er in de spot namelijk nogal onverzorgd bij en eet enkel rauwe groenten.
Geen idee waar het over gaat? Bekijk dan de originele (Franse) spot en oordeel vooral zelf of de vegetariërs reden hebben om kwaad te zijn of niet:
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
(EK)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier