Hoe gaat het met de missie van Tony's Chocolonely om chocolade slaafvrij te produceren?

13/10/18 om 11:33 - Bijgewerkt op 02/11/18 om 16:11

Wat begon in 2005 als journalistieke verontwaardiging over slavernij in de cacaosector, is momenteel het populairste chocolademerk van Nederland. Onze Noorderburen willen met Tony's Chocolonely honderd procent slaafvrije chocolade produceren. Hoe ver staan ze daarmee?

Henk Veldman, First Foundation Officer van Tony's Chocolonely, maakt de balans op. 'We willen niet alleen zelf eerlijk produceren, maar aantonen dat onze aanpak perfect opschaalbaar is. Andere bedrijven moeten dus ook een versnelling hoger schakelen.'
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners