Duvel verkozen tot één van de coolste merken in Groot-Brittannië

© Facebook

Aan de overkant van de Noordzee blijken ze ook een grote fan te zijn van ons Belgisch bier. Duvel is er uitgeroepen tot één van de coolste merken. Jaarlijks reikt een jury van influencers de titel van ‘Coolbrand’ uit aan een shortlist van merken met een cool imago.

Aan de overkant van de Noordzee blijken ze ook een grote fan te zijn van ons Belgisch bier. Duvel is er uitgeroepen tot één van de coolste merken. Jaarlijks reikt een jury van influencers de titel van ‘Coolbrand’ uit aan een shortlist van merken met een cool imago.

Duizenden merken komen sinds 2001 ieder jaar in aanmerking om met het label ‘Coolbrand’ bekroond te worden. Deze keer werd de gigantische lijst werd ingekort tot 1136 brands die elk op hun beurt aan een strenge jurering onderworpen werden. Het jurypanel bestond uit zevenendertig designers, stijlexperten, celebrities en prominenten uit de mediawereld. Onder meer tv-chef Gizzi Erskine, muzikante Laura Mvula en model Daisy Lowe mochten zich uitspreken over het coole image van de verschillende merken.

De jurering gebeurt niet willekeurig, want elk merk wordt gequoteerd op stijl, innovatie, originaliteit, authenticiteit en uniek zijn. Bovendien kreeg ook het publiek zijn zegje. 3000 Britten hebben zich ook uitgesproken over hun voorkeur, waarna de definitieve lijst van ‘Coolbrands’ werd vastgelegd. En Duvel van Brouwerij Duvel Moortgat uit Breendonk schittert dus in dit mooie overzicht. Merken als Stella McCartney, Nikon, Affordable Art Fair, Sony Music en Dermalogica vergezellen Duvel in de lijst van coole merken.

Stephen Cheliotis, voorzitter van CoolBrands Expert Council, vertelt in het persbericht: ‘De druk op het beschikbare inkomen van klanten blijft toenemen, daarom is het belangrijk om als merk geliefd en gewild te zijn. De eigenschappen die wij onderzoeken met deze Coolbrands-survey, zoals authenticiteit en innovatie, zijn van groot belang bij een aankoopbeslissing. Dus het feit dat Duvel nu in de selectie zit, betekent niet alleen dat ze een goeie reputatie hebben. Maar ook, en dat is erg belangrijk, een indicatie van toekomstig succes.’ (AB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content