Topshop stunt met virtuele 'front row'

12/02/14 om 14:16 - Bijgewerkt om 14:16

Bron: Knack Weekend

Topshop heeft iets speciaals in petto voor de show tijdens London Fashion Week. Via live streaming kunnen alle modeliefhebbers de actie voor en achter de schermen volgen. Vijf gelukkigen mogen bovendien virtueel op de eerste rij zitten.

Topshop stunt met virtuele 'front row'

© Reuters

Topshop heeft iets speciaals in petto voor de show tijdens London Fashion Week. Via live streaming kunnen alle modeliefhebbers de actie voor en achter de schermen volgen. Vijf gelukkigen mogen bovendien virtueel op de eerste rij zitten.

Via een wedstrijd waarbij de deelnemers hun Fashion Week look op Twitter of Instagram delen met #topshopgoesvirtual, selecteert Topshop vijf winnaars. Zij krijgen de kans om in het uitstalraam van de winkel aan Oxford Circus virtueel op de eerste rij te zitten. De deelnemers krijgen elk een headset waarmee ze alle beelden te zien krijgen van de show, zowel voor als achter de schermen.

De presentatie van de najaarscollectie vindt plaats in de Turbine Hall van het Tate Modern museum op 16 februari. Alle bezoekers van het museum kunnen via platforms die over de Turbine Hall uitkijken de hele installatie van de show én de show zelf volgen. De enthousiastelingen die liever thuis blijven, kunnen ook daar genieten van de voorstelling via live feeds op Twitter, Instagram en Vine op de Topshow Unique show pagina.

Na de show blijven de headsets beschikbaar tot 18 februari voor iedereen die de beelden achteraf nog eens wil bekijken. Een selectie van de looks en make-up zal meteen na afloop online al te koop zijn en de soundtracks zullen beschikbaar zijn via iTunes.

Naast Topshop presenteren ook Simone Rocha, Michael Van Der Ham, Fashion East, Marques' Almeida en Meadham Kirchoff hun nieuwe collecties voor het najaar in de Turbine Hall. (LV)

Lees meer over:

Onze partners