Inclusiviteit in reclame werkt, dat bewijst ook L’Oréal

© L'Oreal

Marketeers beginnen door te krijgen dat een product pas echt goed verkoopt wanneer mensen zich ermee vereenzelvigd zien. Reclamecampagnes zetten steeds meer in op realiteit en inclusiviteit, zo ook L’Oréal.

Jubelt ende juicht, want cosmeticagigant L’Oréal Paris heeft het gamma kleuren van de True Match foundation uitgebreid naar 33 tinten. Een jaar geleden maakten we nog de balans op en serveerden we jullie (een bitter korte) lijst met make-up merken die geschikt zijn voor alle huidtinten -want nude is een concept, geen kleur op zich- maar vandaag mogen we daar L’Oréal aan toevoegen. Extra leuk: wanneer merken als L’Oréal op de kar springen betekent dat dat je voor deze True Match foundation niet eens naar een gespecialiseerde make-up zaak of department store moet: hij is gewoon bij de supermarkt of de drogist verkrijgbaar.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Net omdat L’Oréal hier inzet op inclusiviteit mocht de reclamecampagne ook niet achterblijven. De cosmeticagigant strikte uiteraard Blake Lively, maar ook het transgender model Hari Nef en de Chinese Xiao Wen Ju, naast onder meer Darnell Bernard, plus-size modellen Sabina Karlsson en Marquita Pring. Zoals ook Bustle schreef: dit lijkt de normaalste zaak van de wereld, maar heel wat bevolkingsgroepen zien zichzelf nog steeds niet gerepresenteerd onder een tagline als ‘Because I’m Worth It’. L’Oréal zet hiermee een enorme stap in de juiste richting.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

In totaal zijn er 33 clips opgenomen, met de 33 gezichten die elk bij een True Match tint passen. De campagne ging gisteravond tijdens de uitzending van de Golden Globes in première, en NBC koos ervoor om de clip van Hari Nef uit te zenden.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content