Kim, Cara, Beyoncé en Gigi: dit zijn de invloedrijkste modezussen op sociale media
Dat dit bonte gezelschap bovenaan prijkt hoeft niet te verbazen. Met 252 miljoen volgers op Facebook, Instagram en Twitter zijn Kim, Kourtney en Khloé de onvervalste numero uno. Dat Kim het leeuwendeel voor zich neemt, is geen verrassing.
Kendall en Kylie Jenner maken ook deel uit van het samengestelde Kardashiangezin. Met bijna 138 miljoen volgers staan ze op een tweede stek. Ze brengen in 2016 onder meer een nieuwe collectie voor Topshop op de markt.
Queen B en haar zus vervolledigen de top drie. Samen hebben ze bijna 137 miljoen volgers, net iets minder dan de nummer twee. Beyoncé slaat aan het ontwerpen in 2016, ook van haar zal er dit jaar een collectie in de winkelrekken van Topshop liggen.
Hoewel Cara in 2015 steeds meer de catwalk inruilde voor het witte doek blijft ze ons inspireren. Samen met haar zus heeft ze iets meer dan 33 miljoen volgers.
De zusjes Bella en Gigi kwamen voor het eerst in de spotlights toen ze te zien waren in de reeks ‘The Real Housewives of Beverly Hills’. Sindsdien maken ze zelf faam als model. Bella heeft nog een ander talent, ze traint op dit moment voor de Olympische Spelen als paardrijdster.
De Hollandse zussen staan op een mooie zesde stek. Zij verzamelden dit jaar maar liefst 1 miljoen nieuwe volgers.
Penelope en Monica zijn de Spaanse furies van deze lijst. De zussen maken het mooie weer in de film- en de modewereld. Monica was bijvoorbeeld de ‘body double’ van haar zwangere zus tijdens de opnames van de Pirates-film. Dankzij hun gezamenlijke passies hebben ze al verschillende collecties, voor Mango, Loewe en Agent Provocateur ontworpen.
Kate duikt af en toe nog eens op als gelegenheidsmodel, haar 24 jaar jongere zusje timmert op dit moment volop aan haar modellencarrière.
De piepjonge actrices Dakota en Elle zijn erg graag geziene covergirls of gezichten voor labels.
Een carrière die voor hen begon als peuter in ‘Full House’ evolueerde naar een leven in de mode. Met een geschat vermogen van meer dan 100 miljoen dollar hebben de vrouwen al naam gemaakt, hoewel ze pas dit jaar dertig worden. Hun labels ‘The Row’ en ‘Elizabeth & James’ doen het dus erg goed.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier