Hilde De Baerdemaeker lanceert yogacollectie: ‘Het zijn kleren die je ook naast de mat kunt dragen’

© Dirk Leunis

Actrice Hilde De Baerdemaeker en designer Katrien Smets ontmoetten elkaar twee jaar geleden tijdens een yogaweek in Marrakech. Nu ligt hun eerste yogacollectie in de rekken.

Waar komt de naam PlayPauze/A Natural Connection vandaan?

Hilde: ‘Eigenlijk is het een samensmelting van onze twee labels: Katrien Smets/A Natural Connection en PlayPauze, mijn label en tegelijk symbool voor acteren/spelen en pauze nemen/yoga, mijn twee grootste passies.’

Katrien: ‘A natural connection verwijst naar de natuur. Ook onze samenwerking is organisch gegroeid. We hebben elkaar leren kennen tijdens een yogaweek en er was een natural connection. Ik had me voorgenomen om alleen nog met iemand samen te werken als die natuurlijke klik er was, en die is er met Hilde.’

We willen tonen dat we er zijn voor elke leeftijd en elk lijf

Is er nog nood aan een extra yogamerk in België?

Hilde: ‘Er komen elke dag yogi’s bij, er is dus zeker nog plaats. Zelf vond ik in het aanbod niet echt de yogakleren die ik zocht: kleren die je ook naast de mat kunt dragen. Daar willen we het verschil maken: yogakleren die je gewoon doordraagt. Als je ze met een pump combineert, kun je er letterlijk de rode loper mee op. A.S. Adventure verkoopt het online zowel onder de noemer ‘fashion’ als onder ‘activewear’, ik denk dus dat we in onze opzet geslaagd zijn.’

Hoe duurzaam is de lijn?

Katrien: ‘100% duurzaam in de zin van een voetafdruk van 0% is momenteel nog niet mogelijk. Als je maximaal duurzaam (85%) produceert, ben je al op de goede weg. We proberen een verschil te maken waar we dat kunnen, maar we kunnen onze items niet met de fiets in Portugal gaan halen. Het is een groeiproces, ook voor ons.’

Jullie werken wel met seizoenen?

Hilde: ‘Onze wintercollectie ligt nu in de winkel. Vanaf januari komt er een zomercollectie, maar er zijn ook items die blijven. We hebben een aantal basisstuks zoals een top, legging, jumpsuit – we gooien niet alles weg na een seizoen.’

Jullie staan zelf model voor de campagne. Waarom?

Hilde: ‘We willen tonen dat we er zijn voor elke leeftijd en elk lijf. Wij zijn 40, het derde model is 66, een vierde is plussize model. Zo hebben we elke generatie en vorm, van maatje XS tot XL, gecoverd. De items zitten goed bij elk figuur, er zijn oversized stukken bij, en we hebben ervoor gezorgd dat de stukken tegelijk praktisch en esthetisch zijn.’

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content