Designduo Beaverhausen: ‘Soms kunnen we nauwelijks zelf geloven dat grote merken ons contacteren’

© Johan Jacobs
Veerle Helsen

Mimy A. Diar (34) en Ad luijten (37) Vormen samen het Brusselse designduo Beaverhausen. Staan op de rand van een internationale doorbraak en lanceren binnenkort een object bij het gerenommeerde label Normann Copenhagen.

“We ontwerpen niet alleen samen, we zijn ook een koppel. Dat werkt goed omdat we elkaar aanvullen. We komen allebei uit de reclamewereld, design zit niet in onze studieachtergrond. Mimy liep wel stage bij Quinze & Milan. Ze ging er aankloppen met het voorstel om er een jaar gratis te werken.

Toen we zes jaar geleden Beaverhausen startten, kregen we de hele tijd ‘nee’ te horen. We stuurden onze ontwerpen naar labels, maar niemand hapte toe. Die periode was ontmoedigend en frustrerend, maar tegelijk hebben we er veel uit geleerd. In onze stijl zat toen nog geen lijn, nu wel. Als we er twee woorden zouden moeten opkleven, kiezen we: eenvoud en fun. Op de foto zie je het aapje uit ‘Oerwoud’, onze collectie muurdecoratie gebaseerd op dieren uit de jungle.

We zijn internationaal een beetje aan het doorbreken. Een minidoorbraakje. Het Franse La Chance produceert onze serveerschaal ‘Pli’, en bij Normann Copenhagen komen drie houten vogeltjes van ons uit. Dat zijn best grote namen. En er zitten er nog meer in de pijplijn. We kunnen de details nog niet kwijt, omdat sommige deals nog niet helemaal rond zijn. Soms kunnen we nauwelijks zelf geloven dat grote merken ons contacteren. We willen dat geluk niet jinxen door op voorhand te veel details prijs te geven.

In België heeft Indera een zetel van ons geproduceerd en binnenkort komt er een object bij marmerspecialist Van Den Weghe. Beaverhausen is niet zo bekend bij het Belgische publiek. De meeste labels van hier vinden onze stijl niet Belgisch genoeg, al weten we nooit goed wat dat wil zeggen.”

beaverhausen.be

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content