‘Smaakt helemaal anders!’: wat marketing kan doen met kraanwater

© Youtube

Had je nog een bewijs nodig van de kracht van marketing? Kijk dan zeker eens naar dit filmpje, want de mensen die erin figureren, vinden kraanwater blijkbaar veel lekkerder als er een fancy etiket op kleeft.

Kraanwater? Onze noorderburen moeten er niet van weten. Ondanks een grote campagne om het imago ervan te verbeteren en het te kunnen bestellen op café of in een restaurant, vinden ze het niet lekker. Dat blijkt toch uit dit filmpje.

‘Gezond en natuurlijk’

De heren van SkillsTV sturen een promoteam op pad om kritische voorbijgangers het ‘gezonde, natuurlijke water uit een bron in Ijsland’ Dorean te laten proeven. Tenminste, dat is wat die voorbijgangers denken, want het flesje ziet er dan misschien wel erg hip uit, het is gewoon gevuld met kraanwater.

Vergelijkende proefsessies tussen Spa, Dorean en ‘gewoon’ kraanwater brengen een unanieme winnaar uit de bus: Dorean. De reacties gaan van “Het is gewoon lekkerder dan kraanwater”, “Dit is echt puur natuurlijk” en “Ik heb hierover gelezen dat het heel gezond is”.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Is dit filmpje het bewijs dat smaak geen reden hoeft te zijn om te kiezen voor flessenwater?

(EK)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content