'Jupiler 0,0 %' is een alcoholvrij pilsbier dat gemaakt wordt met dezelfde ingrediënten als het klassieke Jupiler-pintje. Het nieuwe non-alcoholische pilsje past in de bredere strategie van de bierreus om tegen 2025 een vijfde van het wereldwijde volume in laag en niet-alcoholhoudende bieren te realiseren.

De brouwerij wil naar eigen zeggen inspelen op een toenemende mentaliteitsverandering, die zich vooral bij jongvolwassenen voordoet. Zij zouden nu meer openstaan voor non-alcoholisch bier dan vroeger.

"De tijden zijn veranderd. Waar non-alcoholisch bier altijd een beetje stiefmoederlijk behandeld werd, is het nu meer en meer een volwaardige optie geworden voor mensen die wel een bierervaring willen maar niet noodzakelijk de alcohol", zegt Arnaud Hanset, Marketing Directeur bij AB Inbev.

"We zijn ervan overtuigd dat we de mensen én een fijne tijd kunnen bezorgen én dat ze dit op een verantwoorde manier kunnen doen."

De bierreus wil op termijn ook voor zijn andere biermerken in het Belgische gamma met een laag- of non-alcoholische variant komen. "Het is onze ambitie in België om op onze belangrijkste merken een laag- en niet-alcoholhoudende variant aan onze klanten aan te bieden", aldus Jean-Jacques Velkeniers, directeur voor de West-Europese markt.

Naast Jupiler heeft AB Inbev onder meer nog Stella Artois, Leffe, Hoegaarden en Belle-Vue in haar portefeuille. Jupiler 0,0 % is vanaf begin december beschikbaar in de horeca en in supermarkten, en dat in glazen flesjes (in een bak van 24 of per pack van 6), en in blikken van 33 centiliter.

'Jupiler 0,0 %' is een alcoholvrij pilsbier dat gemaakt wordt met dezelfde ingrediënten als het klassieke Jupiler-pintje. Het nieuwe non-alcoholische pilsje past in de bredere strategie van de bierreus om tegen 2025 een vijfde van het wereldwijde volume in laag en niet-alcoholhoudende bieren te realiseren.De brouwerij wil naar eigen zeggen inspelen op een toenemende mentaliteitsverandering, die zich vooral bij jongvolwassenen voordoet. Zij zouden nu meer openstaan voor non-alcoholisch bier dan vroeger. "De tijden zijn veranderd. Waar non-alcoholisch bier altijd een beetje stiefmoederlijk behandeld werd, is het nu meer en meer een volwaardige optie geworden voor mensen die wel een bierervaring willen maar niet noodzakelijk de alcohol", zegt Arnaud Hanset, Marketing Directeur bij AB Inbev. "We zijn ervan overtuigd dat we de mensen én een fijne tijd kunnen bezorgen én dat ze dit op een verantwoorde manier kunnen doen." De bierreus wil op termijn ook voor zijn andere biermerken in het Belgische gamma met een laag- of non-alcoholische variant komen. "Het is onze ambitie in België om op onze belangrijkste merken een laag- en niet-alcoholhoudende variant aan onze klanten aan te bieden", aldus Jean-Jacques Velkeniers, directeur voor de West-Europese markt. Naast Jupiler heeft AB Inbev onder meer nog Stella Artois, Leffe, Hoegaarden en Belle-Vue in haar portefeuille. Jupiler 0,0 % is vanaf begin december beschikbaar in de horeca en in supermarkten, en dat in glazen flesjes (in een bak van 24 of per pack van 6), en in blikken van 33 centiliter.