Scoren in schoonheid: dit zijn de winnaars van de Weekend Beauty Awards

Een parfum dat je vleugels geeft, een olie die je huid verzacht of een dagcrème die niet alleen vriendelijk is voor je gelaat, maar ook voor je budget: hier zijn de winnaars van de Weekend Beauty Awards.

Op 21 maart werden de Knack Beauty Awards uitgereikt bij Greenbizz in Brussel.

Nieuw dit jaar is de categorie ‘Conscious’, voor merken die een schonere wereld ambiëren. In elke categorie werden telkens drie producten genomineerd, waaruit de jury één winnaar selecteerde.

In de jury: hoofdredacteur Ruth Goossens, beautyjournalist Delphine Stefens en webcoördinator Katrin Swartenbroux (alle drie Knack Weekend), en verder: hoofdredacteur Delphine Kindermans, beautyjournalist Isabelle Willot (beiden Le Vif Weekend) en Fabienne Willaert, uitgever van beide magazines.


BODY CARE

BODY CARE
BODY CARE © Diane Hendrikx

WINNAAR: Sacred Seven Body Repair Oil van RainPharma

Naar goede gewoonte gebruikt dit Belgische label ingrediënten van natuurlijke en plantaardige oorsprong, zonder irriterende bewaarmiddelen. Echt droog is de olie niet, maar ze ruikt lekker en is zo aangenaam in gebruik dat je niet liever vraagt dan ze met regelmaat in je beautyroutine te integreren. Omdat de aanhouder wint, geniet je dan van een mooie soepele huid.

S.O.S Critical Areas Firming Stick van Collistar

Dit Italiaanse cosmeticamerk stelt zijn stick voor als “een personal trainer in pocketformaat”. Je spieren trainen zul je nochtans zelf moeten blijven doen, maar deze stick met vetafbrekende en vochtafvoerende cafeïne neem je wel gemakkelijk mee in je sport- of toilettas. Verder is hij supergemakkelijk aan te brengen, en je hoeft het product niet in te masseren.

Body-Slim van Lierac

Dit afslankconcentraat belooft geen mirakels, maar het zorgt er wel voor dat de huid meteen gladder en steviger lijkt. Het dringt snel in, wat niet onbelangrijk is als je weet dat je het best ’s morgens en ’s avonds inmasseert. Ondanks de bijzonder hoge concentratie cafeïne laat het geen witte film op de huid.



BEST BUDGET

BEST BUDGET
BEST BUDGET © Diane Hendrikx

WINNAAR: Pure Clay Masks van L’Oréal Paris

De multimaskingtrend blijft aanhouden. Deze drie maskers op basis van verschillende kleisoorten maken de huid proper, helder of zacht. Ze mixen en matchen naargelang de behoeften van de normale tot vettige huid is dan ook kinderspel. Je kunt ze afwisselen of gewoonweg combineren.

Elasticity+Filler dagcrème van Eucerin

Eucerin ontwikkelt voor het eerst een gamma voor de rijpere huid. De lijn moet voor meer soepelheid en glans zorgen en rimpels minder zichtbaar maken. Dat de prijs-kwaliteitverhouding goed zit, zoals wel vaker bij dit eeuwenoude merk, is mooi meegenomen.

Inotyol Derma+ Huidirritaties

Misschien verdient deze tube wel een vaste stek in je apotheekkastje… Deze allround verzorging, met SPF maar zonder parfum of parabenen, verzacht en kalmeert namelijk de gevoelige of geïrriteerde huid. Wat ook de oorzaak is, van dermatologische behandeling en scheer- of waxbeurt tot loopneus of waterpokken.



CONSCIOUS

CONSCIOUS
CONSCIOUS © Diane Hendrikx

WINNAAR: H&M Conscious Beauty

Na de Conscious-modelijn, pakt H&M uit met een gelijknamige beautylijn : een gamma met dertig producten – met allemaal minstens 95 % natuurlijke ingrediënten waarvan minstens 10 % biologisch is – in een milieuvriendelijke verpakking. Een aanbod voor een toegankelijke prijs, met zowel gezichtsmaskers, getinte lipbalsems als handcrèmes.

Self

Omdat Isabelle Ulenaers geen gepaste verzorging vond voor de atopische huid van haar dochtertje, besloot ze haar eigen cosmeticamerk te lanceren. De producten zijn gemaakt op basis van natuurlijke ingrediënten en zonder chemische bestanddelen en komen in recycleerbare verpakkingen. Karitéboter, kokos- en arganolie zijn de hoofdingrediënten, maar mandarijn en macadamia zijn nooit ver weg.

Origins

Eindelijk is dit Amerikaanse merk, dat al sinds 1990 bestaat, ook in België verkrijgbaar. Naast de natuurlijke en biologische ingrediënten worden deze producten ook zo milieuvriendelijk mogelijk geproduceerd en gerecycleerd, en draagt het merk bij aan initiatieven die bebossing en een betere gezondheid ondersteunen.



MAKE-UP

MAKE-UP
MAKE-UP © Diane Hendrikx

WINNAAR: Juicy Shaker van Lancôme

Voor deze cocktail van innovaties bedacht Lancôme een speelse shaker met sponsapplicator. Even schudden en de tweefasige formule van lakpigmenten en verzorgende oliën zorgt voor een transparante kleur en een glanzende finish die je naar wens kunt opbouwen en die niet plakt.

Chubby Lash Fattening Mascara van Clinique

Als vrouwen érgens graag extra volume zien, dan is het wel op hun wimpers. Dit borsteltje maakt het mogelijk om zelfs de fijnste wimperhaartjes meer body te geven. De formule laat meerdere laagjes zonder klonters toe. En omdat het effect verslavend is, is de mascara verkrijgbaar in vier kleuren.

Double Wear Nude Cushion Stick Radiant Makeup van Estée Lauder

Een hele mond vol waarmee Estée Lauder een nieuwe draai geeft aan de cushionrage. De gebruiksvriendelijke stick met ingebouwd sponsje kan dienen als fond de teint, als highlighter of voor een retouche. Handig voor wie altijd selfieklaar wil zijn of zich weleens on the go opmaakt.



HIGH LUXURY

HIGH LUXURY
HIGH LUXURY © Diane Hendrikx

WINNAAR: Absolue L’Extrait, Ultiem Serum-in-Masker van Lancôme

Het Franse maison zorgt hier voor een kort maar intens verwenmoment. De fun begint met de voorbereiding : een lepel parels mengen met een dosis serumbasis. Drie minuten laten rusten zodat de ingekapselde rozenolie met haar parfum vrijkomt. Het masker vijf minuten laten inwerken, volstaat om even tot jezelf te komen én je een zachte en heldere huid te schenken.

Orchidée Impériale Black The Cream van Guerlain

Het liefdesverhaal tussen Guerlain en orchideeën duurt al lang. In dit hoofdstuk is de hoofdrol weggelegd voor een gitzwarte Peruviaanse variante. Die wil de jeugdigheid van de huid behouden door te focussen op de zelfverweermechanismen van de huidcellen. De crème aanbrengen is een streling voor de zintuigen, het bijbehorende massagehulpje maakt het nog fijner.

DETO2X Cream van Valmont

Het lijkt wel een pot slagroom, maar deze extra luchtige mousse is eerder een zuurstofkanon dan een calorieënbom. Omdat de kwaliteit van de lucht achteruitgaat, wil Valmont de huid nieuw leven inblazen door de zuurstofcirculatie en celvernieuwing een duwtje te geven.



FACE CARE

FACE CARE
FACE CARE © Diane Hendrikx

WINNAAR: Boosters van Clarins

Clarins heeft iets met boosters. Na de druppels zelfbruiner die je teint oppeppen, brengt het merk drie nieuwe varianten uit met de duidelijke namen Booster Energy, Repair en Detox voor een gebruiksvriendelijke verzorging op maat. /Para

ParaIn je handpalm meng je drie tot vijf druppels booster met je crème of masker. Voor een dag, een week, een maand, of zolang je huid er baat bij heeft.

La Solution 10 van Chanel

Voor de gevoelige huid biedt Chanel deze oplossing met tien zorvuldig uitgekozen ingrediënten. Dat maakt het etiket van deze pompflacon niet alleen overzichtelijk, het vermindert ook het risico op huidirritaties of allergische reacties. Een no-nonsense aanpak in een mooie verpakking.

Capture Totale Dreamskin Perfect Skin Cushion SPF50 PA+++ van Dior

Deze cushion is een perfect voorbeeld van ‘cosmakeup’ of de hybride oplossing tussen verzorging en make-up. Dit sponsje bevat niet alleen een getinte verzorging, het wil de huid ook jong houden en haar beschermen tegen vroegtijdige veroudering door de zon.



MEN’S FRAGRANCE

MEN'S FRAGRANCE
MEN’S FRAGRANCE © Diane Hendrikx

WINNAAR: L’Envol de Cartier

Met de mythologische kracht van honingdrank in gedachten stelde Mathilde Laurent, huisparfumeur van Cartier, deze ‘nectar’ samen : helder en oriëntaals, mannelijk en zacht, fris en rond, luchtig en intens met verleidelijke hout- en uiteraard honingnoten. Alles om de hedendaagse man vleugels te geven.

Azzaro Wanted

Wanted is een ode aan Loris Azzaro, een hedonist met bakken charme en durf. Die eigenschappen worden uitgedrukt door de sensuele tonkaboon, frisse vetiver en pikante gember. Ze zorgen voor een zonnige en kruidige oppepper.

Trussardi Uomo The Red

Trussardi Uomo, de geur waarmee alles begon, kreeg een nieuw donkerrood fluwelen jasje, de kleur van een goed glas wijn met een kruidig, hout- en bloemachtig bouquet. De gentleman draagt dit parfum dan ook als een bloem in zijn revers: elegant met een vleugje excentriciteit.



WOMEN’S FRAGRANCE

WOMEN'S FRAGRANCE
WOMEN’S FRAGRANCE © Diane Hendrikx

WINNAAR: Chanel Boy

De naam verwijst naar Arthur ‘Boy’ Capel, de grote liefde van Gabrielle ‘Coco’ Chanel. En inderdaad, het parfum leest als een liefdesverklaring van een vrouw van haar kaliber : niet flauw of zoeterig, maar krachtig en evenwichtig. Het uitgangspunt is een mannelijk akkoord van lavendel, cumarine en eikenmos.

Galop d’Hermès

In tegenstelling tot wat de naam oproept, blijft dit parfum rustig nazinderen. Omdat het lang houdt, maar vooral omdat het anders is dan wat we van Hermès gewoon zijn. Het Franse huis slaat met zijn nieuwe parfumeur Christine Nagel een nieuwe weg in en ontmoet er een ultramoderne vrouw met een verrassend parfum van leer en roos met een snuifje saffraan.

La Femme Prada

De muze van ontwerpster Miuccia Prada is een vrouw die is wie ze is en weet wat ze wil, die haar gevoelens niet uit het oog verliest en met beide benen op de grond staat. Dit zwoele parfum met exotische en kruidige bloemen wordt verzacht door bijenwas en vanille, en geaard dankzij vetiver.



DESIGN

DESIGN
DESIGN © Diane Hendrikx

WINNAAR: Moschino Couture Fresh

Jeremy Scott, sinds 2013 de Amerikaanse ontwerper van Moschino, houdt van pop-iconen en verwerkt ze gretig en geestig in zijn collecties. Toch kwam de door Glassex geïnspireerde flacon, inclusief blauwgetint parfum, als een complete verrassing. Moschino getuigt van durf en humor en daar wordt een mens blij van.

This Is Her! This Is Him! Van Zadig & Voltaire

Chic en casual, mannelijk en vrouwelijk… het Franse modemerk staat bekend om zijn spel met contrasten. En dat doet ook dit minimalistische zwart-witontwerp dat de aantrekkingskracht van tegenpolen symboliseert.

Les Parfums Louis Vuitton

Voor zijn eerste parfumlancering in zeventig jaar stelde Louis Vuitton niet één maar zeven geuren voor. Het flacon is een uitgepuurd ontwerp van Marc Newson zonder enig versiersel, maar wel met een dop die in de Louis Vuitton-winkels een snelle en keurige navulling aan de parfumfonteinen toelaat.



HAIR CARE

HAIR CARE
HAIR CARE © Diane Hendrikx

WINNAAR: Nivea Hairmilk

Dit is een haarverzorgend duo op basis van melkproteïnen, geïnspireerd op de originele Nivea Haarmilch uit 1912. Deze shampoo en conditioner met de herkenbare geur van Nivea-crème willen droog en verzwakt haar weer soepel en glanzend maken. Wegens groot succes werd het gamma uitgebreid met een Hairmilk-collectie voor fijn, normaal of dik haar.

Safflower Rich Infusion van L’Oréal Paris Botanicals

L’Oréal Paris wilde een verzorging bieden die even zacht is voor het milieu als voor het haar. Het Botanicals-gamma telt vier lijnen die bestaan uit een shampoo, een conditioner, een masker en een leave-in-product. De lijn met voedende saffloer of distelolie heeft een aangenaam oriëntaals parfum en is geschikt voor droog haar.

California Blonde van Dessange Paris

Er is blond en er is Dessange-blond, de kleur uit de jaren 50 die door Brigitte Bardot en haar beroemde chignon choucroute belichaamd werd. Om je natuurlijke haarkleur of kleuring thuis te onderhouden, ontwikkelde Dessange Paris het gamma California Blonde waarvan de twee shampoos het haar glad en glanzend maken.



BEST PUBLICITY SPOT

WINNAAR: Kenzo World

Een reclamespot waar je je ogen niet van kunt afhouden, het gebeurt niet vaak. Maar onder de leiding van de Amerikaanse regisseur Spike Jonze, de muziek van diens broer Sam Spiegel en een choreografie van Ryan Heffington, springt actrice en voormalige ballerina Margaret Qualley letterlijk in het oog – niet toevallig het favoriete symbool van Kenzodesigners Carol Lim en Humberto Leon.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Gucci Guilty

De nieuwe campagne van Glen Luchford voor Gucci’s bestsellers Guilty is in lijn met de esthetiek van creatief directeur en publiekslieveling Alessandro Michele.

De fluïditeit van deze ménage à trois met in de hoofdrol acteur Jared Leto, die goed bevriend is met Michele, past ook mooi bij de geuren die lak hebben aan zogezegd typisch mannelijke of vrouwelijke geuren.

Mon Paris van Yves Saint Laurent

Het creatieve duo WAFLA – We Are From L.A. – komt eigenlijk uit Frankrijk en wilde misschien net daarom alle clichés over Parijs letterlijk en figuurlijk op hun kop zetten. Of is het om de liefde als sprong in het onbekende te illustreren?


Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content