Londens openbaar vervoer bant reclame die onrealistisch lichaamsbeeld promoot

© REUTERS

Reclameadvertenties die een irrealistisch lichaamsbeeld promoten, zullen uit het Londense openbaar vervoer geweerd worden. Dat zegt BBC.

Herinner je je de billboards nog die vroegen of je “beach body ready” was? De Britse reclamewaakhond kreeg in 2015 maar liefst 378 klachten binnen over de betreffende campagne. Dit kan niet langer, volgens burgemeester Sadiq Khan, die het Transport for London (TfL) nu vroeg om selectiever te zijn in de reclame die het openbaar transport siert.

“Als een vader van twee tienerdochters ben ik extreem bezorgd over dit soort van reclame maken,” stelt hij. “Dit kan mensen vernederen – vooral vrouwen – en hen zich laten schamen over hun lichamen. Het is hoog tijd dat dat stopt.”

Hoewel sommigen op de sociale media menen dat deze actie de start is van de “Islamificatie” van Londen en dat Khan de maatregel heeft genomen omwille van zijn religie, zijn de reacties overwegend positief. (EK)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content