Knuffel eens een Coca-cola-automaat
De drankautomaat geeft blikjes frisdrank in ruil voor een omhelzing.
Op de universiteit van Singapore staat een drankautomaat van Coca-Cola die in ruil voor knuffels gratis blikjes verdeelt.
Op de campus werd ’s nachts een Coca-Cola-automaat geplaatst met als opschrift “Hug me” in de plaats van het logo van het merk. Toen de studenten ’s ochtends op de universiteit aankwamen, kregen ze de automaat in het vizier. Al snel ontstond een wachtrij van studenten die in ruil voor een gratis blikje hun armen maar al te graag om de automaat sloegen.
De stunt kadert in de ‘Open Happiness’-campagne van Coca-Cola. Creatief directeur Leonardo O’Grady licht toe: “Vreugde is aanstekelijk. De knuffelmachine van Coca-Cola is bedoeld om op een eenvoudige manier vreugde te verspreiden”.
Optimistisch en vrolijk door het leven
Dat tree hugging een positieve invloed heeft op de gezondheid blijkt wetenschappelijk bewezen te zijn, maar dat het knuffelen van drankautomaten vreugde teweeg brengt, lijkt nog steeds vergezocht. Toch hopen de marketeers achter de stunt dat het knuffelen van de Coca-Cola-automaat in Singapore klanten zal aanzetten om positief, optimistisch en vrolijk door het leven te gaan. Dat ze pret delen bij het openen van een blikje is het achterliggende doel.
Coca Cola overweegt om de stunt op verschillende plaatsen in Azië te herhalen. Het is nog niet bekend of ook Europa binnenkort overspoeld zal worden door de knuffelautomaten. (JK)
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier