'Meer dan ons kassaticket': gezinnen vragen supermarkten om meer duurzaamheid

20/03/18 om 09:33 - Bijgewerkt om 10:51

Is duurzame producten aanbieden een verantwoordelijkheid van supermarkten? Of moet de consument zijn huiswerk maken?

In tijden van voedselschandalen wordt vaak gekeken naar de consument: die zou te weinig geld overhebben voor zijn voedsel en zo producenten dwingen tot malafide praktijken. Zes organisaties geloven echter niet dat die consument goedkope producten wil ten koste van alles. Rikolto (het vroegere Vredeseilanden), Fairtrade Belgium, KVLV, Femma, Gezinsbond, Test Aankoop en de blog Maison Slash maken een sterk statement: 'wij zijn meer dan ons kassaticket'.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners