VENUS HERBOREN

Op 8 maart, niet toevallig de Internationale Dag van de Vrouw, pakt Veritas uit met een pittige imagocampagne, Hello new me ! De specialist in modieuze en creatieve accessoires deed hiervoor een beroep op fotograaf Christophe Gilbert én op een naaktmodel. Wij namen een kijkje / kiekje achter de schermen.

Met de bushokjescampagne wil Veritas inspelen op de individualiteit en persoonlijkheid die vrouwen uitdrukken via mode. “Door onze accessoires te combineren met basics uit grote winkelketens en vooral door ze zelf te creëren, kun je als individu op een unieke manier naar buiten komen”, zegt commercieel directeur Marthe Palmans. “Meer zelfs : je schept als het ware een nieuwe ik, uiterlijk maar ook innerlijk. Want je ziet er niet enkel anders uit, je voelt je ook zelfverzekerd en stralend. Als herboren. Vandaar : Hello new me !

Verrassen, inspireren, vernieuwen, verwennen, genieten… Dat is waar Veritas als merk voor wil staan. Dat gedachtegoed wordt nu de wereld ingestuurd door middel van een campagnebeeld : een vrouw blaast een zeepbel waarmee ze haar frisse, nieuwe ik creëert. In de bel zie je dezelfde vrouw, maar dan schitterend en blakend van zelfvertrouwen. In beide gevallen is ze naakt. “Ik geef toe dat we daar twee keer over nagedacht hebben”, zegt Marthe. “Het blijft delicaat om naakt te tonen, maar het gaat ons echt om het pure van die vrouw. Er mochten geen externe factoren zoals kleding invloed hebben op haar uitstraling.”

Uit de kleren

Fotograaf Christophe Gilbert bleek de geknipte persoon om dit plaatje te doen kloppen. “Dat het geen choquerende foto zou worden, daar konden ze al zeker van zijn. Dat is sowieso mijn stijl niet. Je moet een mooi evenwicht zoeken : het beeld mag niet vulgair ogen, maar het mag ook niet snel vergeten worden. Het moet een mooie foto zijn, maar die moet ook de juiste boodschap overbrengen. En daar zijn we in geslaagd !” Tijdens de fotoshoot was het in zijn studio in hartje Brussel steeds zo’n 25 graden. Geen overbodige luxe voor model Vanessa Muller, die uit de kleren moest. Met tien paar ogen, twee spots, twee windmakers en een camera op haar gericht nam ze urenlang professioneel maar naturel dezelfde pose aan. “Zonder dat we het van elkaar wisten, hebben de mensen van Veritas en ik na de casting hetzelfde model uitgekozen. Ik wilde vooral geen klassiek meisje, zelfs al was ze bloedmooi. Ze moest een spontane persoonlijkheid uitstralen en met enkel haar lichaam en haar gezicht de juiste expressie kunnen tonen.”

Door Grete Flies

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content