Straatwaarde

© Jamel Shabazz

Streetwear boomt als nooit tevoren. Maar wat heeft de klant over voor een exclusief product en wie bepaalt wat in is? Online platform Hypebeast zocht het uit.

32%

Verrassend: minder dan een derde vindt social media-influencers een ongeloofwaardige bron voor streetwear en geeft de voorkeur aan muzikanten, kunstenaars of mensen uit de sector. En dat terwijl 52% van de streetwearlabels tot drie vierde van hun marketingbudget in social media-influencers investeert.

48%

Bijna de helft van de respondenten gaf aan dat ze kleren, schoenen of accessoires gewoon voor zichzelf houden en nooit opnieuw op de markt brengen. Een minderheid verkoopt frequent streetwearitems door om er zo winst uit te halen en slechts een klein deel doet het af en toe.

54%

Wachten in de rij voor een nieuw product? Meer dan de helft van de streetwearliefhebbers ziet er geen graten in. Het aanschuiven voor exclusieve releases is voor veel fans een deel van de ervaring, stelt de studie.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content