Maasmechelen Village bestaat tien jaar. Alvorens u op de bus stapt naar het jarige outletwinkeldorp, geven we u graag enkele weetjes mee.

1. “Maasmechelen Village ligt in het hart van Europa, op rijafstand van Duitsland, Nederland en natuurlijk België. Die keuze is strategisch : ons internationaal publiek komt niet alleen om te winkelen, maar ook voor de toeristische trekpleisters in de buurt. Elk dorp is uitgerust met hotels en heeft een tourist officer in dienst”, zegt Desiree Bollier, CEO van Value Retail dat Maasmechelen Village beheert.

2. De shopping express pendelt dagelijks eenmaal tussen Brussel en Maasmechelen tijdens de weekends en schoolvakanties. De bus vertrekt om 10 uur in de hoofdstad, de terugrit gaat om 17 uur. Een ticket kost tien euro voor volwassen, kinderen tot elf jaar reizen gratis. Opstapplaats : Grasmarkt 82, Brussel.

3. “Het woord outlet wordt te pas en te onpas gebruikt. Men associeert het onterecht met overschot of kwaliteitloze brol. In de loop van de jaren zijn we erin geslaagd dat stigma af te werpen. We vergelijken het dorp veeleer met een luxe department store. Enkel de prijs van de producten is lager.”

4. “Hoe krijgen we zo veel grote merken naar het dorp ? Omdat we respect hebben voor het imago van het merk en een chique omgeving creëren waarin ze probleemloos naast elkaar kunnen bestaan. Zij bepalen mee de internationale uitstraling van het dorp.”

5. De kleding is misschien van vorig seizoen, uit de mode is ze geenszins. Wie dit voorjaar de trends wil volgen, gaat resoluut voor kleur. Draag smaragdgroen, neonroze of citroengeel ton sur ton of in monoblokken. Een voorbeeld uit het aanbod.

6. In cijfers : Maasmechelen is 1 van de 9 Chic Outlet Shopping Villages in Europa. Het Belgische dorp is tot 60 procent voordeliger en trekt jaarlijks zo’n 2,7 miljoen bezoekers naar meer dan 100 boetieks en restaurants. Winkelen kan 7 dagen op de 7.

7. Kan outlet ook online ? “We hebben een website waarop veel informatie terug te vinden is, maar het is niet de bedoeling om er een webshop van te maken. De kracht schuilt in de totaalervaring. Men komt hier niet alleen om te winkelen tegen gereduceerde prijzen, dat kun je in de stad ook, maar voor een leuke dag uit met vriendinnen.”

8. “De crisis is voor niemand een zegen, ook niet voor een outletdorp. De klant past zijn winkelgewoonten simpelweg aan. Die stelt zich opnieuw de vraag wat hij of zij aan een stuk wil spenderen, zonder op de kwaliteit te beknibbelen.”

9. Hebt u van al dat winkelen grote honger gekregen, dan kunt u bij Gastronomia Cellini aan tafel schuiven voor een heerlijk Italiaans gerecht. De pizza’s worden ter plekke in een houtoven gebakken en zijn zelfs volgens onze culinaire recensenten ( Knack Weekend 4/11/2009) overheerlijk.

10. In primeur : op 15 maart wordt een pop-upboetiek van model/actrice/designer Elizabeth Hurley geopend. Zij zal er gedurende de zomermaanden haar badmodecollectie verkopen.

Maasmechelen Village, Zetellaan 100, 3630 Maasmechelen. Info : 089 77 40 00, www.maasmechelenvillage.com.

DOOR ELLEN DE WOLF

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content