Na de catalogi met topmodellen, stelt Migoscha zich dit seizoen anders voor. Letterlijk veel groter : op borden van twintig vierkante meter. Vertel de eigenaars van Migoscha na oktober niet dat u ze niet gezien heeft.

Trui Moerkerke

Mensen kennen Migoscha via onze winkels en via reclame in magazines, maar al bij al is dat een selecte groep?, zegt Joe Mizrahi, samen met Yves Schapira en Alain Benatar eigenaar van het Belgische label Migoscha. ?Bij het brede publiek hebben we nog niet de naambekendheid die we wensen.?

Vier jaar geleden begon Migoscha voor zijn catalogi met topmodellen te werken. Eerst met Linda Evangelista. Dan volgden Nastassia Kinski, Monica Bellucci, Christy Turlington en Ophélie Winter. Deze superbekende (en astronomisch dure) gezichten, openden voor het kledingmerk zeker deuren. ?Een door een topfotograaf in beeld gebracht topmodel dat in een catalogus onze collectie voorstelt : die aanpak klopte met een periode in ons bedrijf?, vertelt Alain Benatar. ?Het was ook een droom van ons om dat te kunnen doen. En we hebben goede resultaten gehaald. Zeker in het buitenland helpt het als je zo’n catalogus kan laten zien. Maar nu willen we nog verder gaan.?

Mizrahi, Benatar en Schapira besloten hun communicatiestrategie volledig om te gooien. ?Zorg ervoor dat de naam Migoscha een begrip wordt bij zeer veel mensen, om te beginnen in België? : dat was de kern van de opdracht die ze verschillende reclamebureaus gaven.

Een klinkende merknaam dus, zonder daarom een massaproduct te worden. ?Niet iedereen kan zich Migoscha permitteren. Net zo min als alle mensen Armani of Donna Karan kunnen kopen. Dat is ook niet de bedoeling. Maar we willen dat de naam tot dromen aanzet?, aldus Joe Mizrahi. ?En als iedereen je kent, valoriseer je eveneens de vrouwen die zich wel onze kleren kunnen aanschaffen.?

De Migoscha-mannen stonden open voor uiteenlopende suggesties, ook onverwachte, want op de keper beschouwd vinden ze alle middelen goed om die naambekendheid op te schroeven. ?We hadden de reclamebureaus één beperking gegeven : geen choquerende toestanden à la Benetton?, zegt Alain Benatar. ?Migoscha is een vrouwelijke collectie, zeer geraffineerd ook. Die geest wilden we absoluut behouden.?

Uit de voorstellen werd gekozen voor het ontwerp van Sophie Norman, een freelance creatief die ook voor het reclamebureau Kadratura werkt. Het resultaat zal gedurende de hele maand oktober te zien zijn op 250 borden van 20 vierkante meter, verspreid in 10 Belgische steden, waaronder Brussel, Antwerpen, Luik, Hasselt en Leuven.

?Even hebben we gedacht een sfeerbeeld een modefoto met een topmodel op de affiche te zetten?, zegt Alain Benatar. ?Maar wie Migoscha niet kent, zal alleen denken : tiens, Linda Evangelista. Wij moeten dus echt een sterk beeld brengen om het merk te laten uitkomen.?

Sophie Norman werkte verder op de vorige Migoscha-campagnes, met een mooi maar nu niet zo bekend model, maar voegde daar een concept en een slogan aan toe : anytime anywear/Migoscha. ?Het concept kan je samenvatten als : nooit zonder Migoscha?, zegt Alain Benatar. ?In welke situatie een vrouw zich ook bevindt, ze blijft vrouwelijk, ze blijft mooi… in Migoscha. Het is een concept waarop we ook volgend seizoen kunnen voortborduren. We hebben trouwens al de borden gereserveerd voor het voorjaar.?

De campagne die in oktober loopt, toont twee verschillende beelden : een vrouw die met haar hond (in aangepast astronautenpak) op Mars wandelt zij daarbij onberispelijk in Migoscha. Het tweede beeld speelt zich af in de sauna : zelfs daar draagt de vrouw Migoscha. ?We plaatsten de Migoscha-vrouw in gekke of aparte situaties. Vrouwen verleiden graag en op dat gevoel hebben we ingespeeld. Maar dan op een grappige manier, nooit zwaar op de hand.?

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content