Het panel
Hoe shopt de Belg zijn kleren in de toekomst? Wij vroegen het aan drie professionals.
Loes Vandekerckhove
richtte in 2017 de webshop Pure By Luce op.
“E-commerce zal zonder twijfel blijven groeien. Daarbij is het als webshop belangrijk om je te onder- scheiden. Dat geldt ook voor fysieke winkels. Ik geloof zeker dat er fysieke winkels zullen overblijven. Alleen zullen ze zichzelf moeten heruitvinden: welke specialisatie en ervaring bied je aan?”
Hadassa Dekoning
opende in augustus de luxeboetiek Twinfever.
“Een fysieke shop vonden wij het belangrijkste. We hebben ingezet op beleving, met onder meer een bar voor onze klanten. De fysieke service en het persoonlijke contact in de winkel blijven belangrijk. Het internet zal daarbij deel uitmaken van een groter geheel: mensen kunnen een shop bezoeken en online bestellen.”
Elien Migalski
managing director bij Labellov, (web)shop voor tweedehands designerstukken.
“Een groot deel van onze klanten ‘doorbladert’ eerst de website, als een catalogus, en komt daarna naar de winkel om het product in het echt te zien én te genieten van het advies en de luxe ervaring. Ik zie dus een gezonde mix van beide kanalen, waarbij de klant alle vrijheid heeft in zijn winkelgedrag.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier