Frisse plons

© GF

Swimweartrends en -labels om in de gaten te houden.

1–Zwemmen met de familie

Met een moeder die werkte voor verschillende badmode- en lingeriemerken was het voor de Antwerpse Alexandra Van Remortel helemaal niet zo’n grote sprong om haar eigen label te starten. De creaties die ze maakt voor Alex Antwerp vernoemt ze steevast naar vrienden en familieleden. Haar doel? Vrouwen van alle leeftijden zich goed in hun vel doen voelen. De stukken kunnen daarom onderling naar eigen smaak gecombineerd worden.

alexantwerp.com

2–Schoon water

De huidige textielindustrie is gebouwd op een verouderd model, meent designer Franky Claeys. Bij zijn eigen jonge swimwear-label Arctic Seas besloot hij het dan ook over een andere boeg te gooien. Voor zijn ecobewuste collecties werkt Claeys met textielgaren dat uit visnetten en afval werd gerecycleerd, met als resultaat bewuste badmode waarvan wordt beloofd dat hij zeker tien jaar meegaat. Aan die kwaliteit, duurzaamheid en correcte verloning van de arbeiders hangt natuurlijk een prijskaartje: voor een item betaal je tussen de 150 en 200 euro.

arcticseas.one

3–Hoogtij

Na een carrière als professioneel golfer en bij het modelabel Theory, kreeg Christian Blanchet tijdens een reis naar Zuidoost-Azië het idee om Marèa Maréa op te richten. Zijn zwemshorts worden gemaakt in New York van duurzaam textiel uit Portugal en moeten een veelzijdige look bieden, van een duik tot een bezoek aan een restaurant aan het strand. De zwemkleding is gemaakt van Seaqual, een stof op basis van gerecycleerd zeeplastic. Blanchet zelf noemt het een kledinglijn voor moderne ontdekkingsreizigers.

mareamarea.com

Frisse plons
© GF
Frisse plons
© GF

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content