Elk seizoen heeft zijn trends, gezichten, kleuren en cultproducten. Deze keer gaat de meeste aandacht naar nagels en huid. Nagels worden kunstwerkjes, make-up oogt bedrieglijk eenvoudig.

1. DE KLEUR: Roze

Een hit op de catwalk en alomtegenwoordig in de nieuwe make-up collecties.

2. HET GEZICHT: Yumi

Enkele seizoenen geleden sierde ze de cover van Knack Weekend, nu is Yumi Lambert aan een internationale blitzcarriĆØre bezig. Haar elfachtige verschijning, te danken aan Japans-Belgische roots, domineerde dit seizoen de catwalk van de grootste modehuizen. Models.com tipte haar – terecht – als een van de nieuwkomers die je in de gaten moet houden.

3. DE LANCERINGEN : Marni, Louis Vuitton, Dries Van Noten

2013 wordt het jaar van enkele grote parfumlanceringen. Modehuizen als Marni, Louis Vuitton en Dries Van Noten komen eindelijk met een eerste geur.

4. DE NAGELS: Nail Art

Tom Bachick is dĆ© nail artist van half Hollywood en werkt als consultant voor L’OrĆ©al.

Zag u die nagellakhype aankomen ?

Tom Bachick : Ik werk veel mee aan fotoshoots en aan muziekvideo’s, en de afgelopen vijf jaar merkte ik dat nagels steeds belangrijker werden. Aanvankelijk werd voor reclamecampagnes occasioneel gevraagd om de nagels te doen, tegenwoordig is dat standaard. Het maakt het plaatje af, net als lipstick. Ook op de catwalk zijn de nagels nu onderdeel van een volledige look. Dat zie je op covers van modebladen en bij beroemdheden, en dan neemt het grote publiek dat over.

Nail Art is een makkelijke manier om jezelf te uiten. Zelfs als je je formeel moet kleden, kan een gekke versiering op Ć©Ć©n of twee nagels een manier zijn om een glimp van je persoonlijkheid te laten zien. Het geeft glamour, zonder te overdrijven. Vooral textuur is momenteel erg belangrijk. L’OrĆ©al brengt topcoats (5T, 5,99 euro) met special effects : mat, met een ‘rookeffect’, met confetti, met gouden lovertjes of diamantglans. Het maakt Nail Art eenvoudiger en dus toegankelijker : je hoeft geen kunstenaar te zijn om er cool en chic uit te zien.

Textuur vindt u ook bij OPI, dat in de reeks Liquid Sand (14,50 euro) een matte structuurfinish combineert met glitters, en bij Pronails dat de nagels ‘aankleedt’ met parels (CuvĆ©e Caviar : 18,95 euro) of met een fluweellaagje (Fluff Puffs in neonroze of -groen : 18,95 euro).

5. HET KAPSEL: Nonchalant

De kapsels zijn dit seizoen weinig ‘arbeidsintensief’. Het haar oogt natuurlijk en nonchalant, zoals na een dagje strand of het betere feestje. Voor wie niet aan de kust woont, is er een salt spray voor de nodige textuur. Borstels bergen we een seizoen op : droog uw haar met de vingers voor een warrig effect. Wie durft kiest voor een kort kopje.

6. DE HYPE: CC-crĆØmes

De synergie van huidverzorging en make-up zet zich door. De opmars van de BB’s (Blemish Balm) gaat onverminderd verder, en krijgt in de vorm van de Colour Correcting-crĆØme toegevoegde waarde. L’OrĆ©al (13,99 euro) heeft twee CC-crĆØmes : een roze voor vermoeide huid, een groene voor wie geplaagd wordt door roodheden.

7. DE WENKBRAUWEN: Gefatsoeneerd

Bewerkelijke looks zijn dit seizoen uit den boze : hoe natuurlijker u oogt, hoe beter. Maar dan wel in een gepolijste versie. Dat geldt in de eerste plaats voor de wenkbrauwen, die geperfectioneerd worden met potlood of poeder.

8. DE LIPPEN: Mat

Lippen blijven natuurlijk of dienen als kleurstatement, maar dan het liefst mat, voor een moderne look. Armani Lip Maestro (30 euro), Bobbi Brown Creamy Matte lip color (24,50 euro).

9. HUID: Perfect & fluwelig

Een smetteloze huid is al enkele seizoenen een absolute must, maar de glans- accenten ruimen plaats voor de fluweelachtige finish van een kinderhuid. Voor een natuurlijk ogende perfectie zorgt onder meer de M.A.C. Matchmaster Foundation (35 ml : 33,50 euro).

10. DE PARFUMS: ‘Stralend’

Enkele nieuwe parfums zijn zonder meer ‘stralend’ te noemen. En, toeval of niet, geĆÆnspireerd op licht. LumiĆØre Blanche (EDP 50 ml : 85 euro) van Olfactive Studio probeert het witte licht van een zonovergoten dag te vertalen. Chanel L’Exclusif 1932 (EDT 75 ml : 124 euro) fonkelt als de diamanten juwelen van het huis die als inspiratiebron dienden. In Jour d’HermĆØs (EDP 50 ml : 80 euro) ruik je het ochtendgloren waarbij de eerste zon de dauw doet verdampen en de bloemen intenser laat geuren.

Meer beautytrends vindt u op www.knackweekend.be/beauty

DOOR SOFIE ALBRECHT

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content