Haal je mooiste kleren van eigen bodem maar uit de kast, want we vieren de Week van de Belgische Mode. Organisatoren Creamoda en Mode Unie sporen honderden nationale merken en winkels aan om Belgische mode extra in de kijker te zetten. Maar waarom is zo’n week nodig?

“Er wordt steeds meer belang gehecht aan identiteit en lokaal winkelen,” legt Wendy Luyckx van Creamoda uit, “maar zo’n zeven op de tien Belgen kunnen Belgische labels niet onderscheiden van andere. We zochten daarom naar een manier om de consument beter te begeleiden. Elk initiatief is voor onze merken een duwtje in de rug.”

84% pleit voor een herkenbaar label.

46% heeft een voorkeur voor Belgische merken.

7op de 10 vinden Belgische labels te duur.

2 op de 3 kunnen geen enkel Belgisch kledingmerk noemen.

weekvandebelgischemode.be

Bron: Creamoda en iVox.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content