De comeback van blush.

Een transparante huid, met

glans afgewerkt. Nadruk op de ogen,

met grafisch aangebrachte eyeliner

of duidelijk afgetekende

oogschaduw. Romantische

krullen of net

heel sluik haar.

Enkele constanten in

de veelheid van stijlen,

gesignaleerd op

de internationale

modepodia.

?Saint-Tropez, Brigitte Bardot, een jaren ’90 huid,

contouren en een lichte glans onder

de ogen en op de neus : dat zijn de gegevens waarmee

ik werkte. Het moeilijkste was de kleur

van de lippenstift. Romantisch,

maar niet flauw. Het werd oudroze.?

Visagiste Path Mc Grath voor Laurèl.

?De collectie is zeer

puur en

sober. Bijna zen,

zegt Tom Pecheux

over Strenesse.

Dat pure wilde ik

ook in de make-up

behouden.

Ik koos voor een

transparante huid,

daar werden de

modellen op

geselecteerd, beige

blush, bruine mascara en

een lichte lipgloss.?

Laurèl

Amber Valetta backstage bij Laurèl.

Backstage

in Parijs

en Milaan

?Bruin is het nieuwe

zwart in make-up. Voor

Dries Van Noten heb ik

me geïnspireerd op

Marokkaanse aardekleuren.

Etnisch, maar op

een moderne manier.

De teint is warm,

de blush heeft een

crèmige textuur, zodat alles

mooi in elkaar loopt.

Ik wilde geen

afgetekende blushvegen.?

Inge Grognard

voor Dries Van Noten.

Chloé

Giorgio Armani

?Véronique

houdt niet van

te gechargeerde

make-up, wel van

een aparte

opmaak, van iets

bevreemdend.

Ik heb me geïnspireerd op

haar collectie : sterk en sexy.

Er kwamen weinig conventionele

make-upproducten aan te pas.

Op de wenkbrauwen

bijvoorbeeld, gebruikte ik

een soort klei met daarop lakverf.?

Alice Ghendrih van Shiseido voor Véronique Leroy.

?Je merkt overal dat er

weer sterk gewerkt wordt

op de ogen. Zowel

eyeliner als

oogschaduw

worden opnieuw

afgetekend aangebracht.

Hier kwam op de ogen ook

echte gloss.?

Inge Grognard

voor Dirk Bikkembergs.

Dirk Bikkembergs

Patti Smith inspiratie bij

Ann Demeulemeester

?Deze lente gaat het niet zozeer

om nieuwe kleuren, wel om nieuwe

materialen met andere effecten.

Voor de lippen, de ogen en de nagels

hebben we gespeeld

met pigmenten waarvan de reflectie

verandert naargelang de lichtinval.

De belangrijkste trend vind ik

de iriserende kleureffecten, mooi

overdag en bij kunstlicht.?

Dominique Moncourtois van Chanel.

Helmut Lang

Chanel

?Giorgio Armani wilde een soepele

en heldere make-up.

We gebruikten blush om de

gezichtscontouren te corrigeren,

legden de nadruk op de ogen,

met veel mascara en een

mix van grijze en witte

oogschaduw, en de lippen

kregen een gloss die met poeder

wat droger gemaakt werd.?

Visagist Franco van Aldo Coppola

voor Giorgio Armani.

Véronique Leroy

Alexander McQueen

Versace

Gucci

Armani

Romantische krullen bij Chloé

Klei in diepe aardetinten,

bij Dries Van Noten.

Toppunt van romantiek :

echte bloemen in het haar,

bij Dolce & Gabbana.

Pruiken bij Chanel : veel

volume en filmsterallures

?Ik hield het haar zeer

sluik en achteraan

gesculpteerd. Dat sloot

het best aan bij

deze minimalistische

collectie.?

Marc Lopez

voor Strenesse.

?Simpel en strak.

Mensen zijn uitgekeken

op al die slordige,

warrige kapsels.

Trouwens, een glad,

net kapsel betekent

niet per se saai.

Ik vind het sterk en

assertief.?

Eugene voor Laurèl.

Torenhoog :

bij

Westwood

(foto boven)

en bij

Lagerfeld

(foto links)

Mensen…

Dat doen modellen tijdens het lange wachten voor een defilé : 1. bellen of 2. tekenen (backstage bij Giorgio Armani), 3. de nagels vijlen (backstage bij EmporioArmani), 4. zich amuseren (backstage bij Véronique Leroy) of 5. een glas champagne drinken met hun popstervriendje (Kristy Hume met Donovan Leitch backstage bij Strenesse).

Belgische topmodellen backstage : 6. Tanga bij Chanel en 7. Ingrid Seynhaeve bijEmporio Armani.

8. Visagiste Inge Grognard heeft het druk-druk bij Dirk Van Saene. 9. Pat McGrath brengt alle modellen voortdurend aan het lachen. Ze zet ze aan om het buffet te bestormen (?Go for it, girls?) en vraagt hen helemaal uit over hun vriendjes. Waarop de modellen haar bedanken met ?Thank you mother?.

Ontwerpers-stress voor de show : 10. Dirk Van Saene, 11. Véronique Leroy en 12. Wolfgang Ley (directeur van de Escada-groep waartoe Laurèl behoort).

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content