Gisteren veilde Christie's in Londen een poster van Dick Bruna's Nijntje voor liefst 1000 euro. Een aardige cent voor een poster die eigenlijk weinig meer was dan promotiemateriaal voor het merk Pampers uit 1963.

Zo ziet u dat zelfs wegwerpdrukwerk als affiches geld waard zijn. Dat is ongetwijfeld zo, want er worden in verhouding meer oude documenten bewaard dan moderne.

Veel recent publiciteitsmateriaal wordt direct na gebruik weggegooid. In tegenstelling tot bijvoorbeeld mooie affiches of flyers uit de jaren '20, die wel worden gekoesterd.

Maar 1000 euro voor zo'n affiche is natuurlijk wel heel veel geld. Wedden dat er nu heel wat exemplaren zullen opduiken, waardoor dit hoge bedrag wel nooit meer zal worden behaald.

Piet Swimberghe

Gisteren veilde Christie's in Londen een poster van Dick Bruna's Nijntje voor liefst 1000 euro. Een aardige cent voor een poster die eigenlijk weinig meer was dan promotiemateriaal voor het merk Pampers uit 1963.Zo ziet u dat zelfs wegwerpdrukwerk als affiches geld waard zijn. Dat is ongetwijfeld zo, want er worden in verhouding meer oude documenten bewaard dan moderne. Veel recent publiciteitsmateriaal wordt direct na gebruik weggegooid. In tegenstelling tot bijvoorbeeld mooie affiches of flyers uit de jaren '20, die wel worden gekoesterd. Maar 1000 euro voor zo'n affiche is natuurlijk wel heel veel geld. Wedden dat er nu heel wat exemplaren zullen opduiken, waardoor dit hoge bedrag wel nooit meer zal worden behaald. Piet Swimberghe