Nescafé organiseert designwedstrijd

Nescafé Dolce Gusto lanceert een designwedstrijd op Facebook.

Nescafé Dolce Gusto organiseert een designwedstrijd op Facebook waarbij beginnende designers uit 19 Europese landen het tegen mekaar opnemen. Ze moeten elk een nieuwe look ontwerpen voor de nieuwe Nescafé Dolce Gusto-koffiemachine, Melody.
Om deel te nemen aan de Europese wedstrijd kunnen geïnteresseerden zich registreren op de Facebookpagina van Nescafé Dulce Gusto. Je kan het volledige ontwerp ingeven via de Facebookpagina aan de hand van een grafische tool. Zodra het gepersonaliseerde ontwerp af is, deel je de resultaten en kunnen fans stemmen op je ontwerp.

De wedstrijd bestaat uit twee afzonderlijke luiken. In een eerste fase van 10 september tot 15 oktober – op nationaal niveau – evalueert een jury de tien populairste ontwerpen van elk land. De juryleden kiezen dan één inzending uit de top tien die zijn/haar land in de tweede fase zal vertegenwoordigen op internationaal niveau.

De slotfase van de wedstrijd wordt dus een strijd tussen de beste Europese ontwerpen waarvan de winnaar op 11 november gekozen zal worden in Milaan tijdens een speciaal evenement. Dit evenement verwelkomt alle geselecteerde finalisten die een weekend voor 2 personen in een Europese design hoofdstad hebben gewonnen.

Tijdens de slotavond, die via livestream te volgen is op Facebook, wordt bekendgemaakt welke Melody-machine de meeste stemmen haalde. Daarnaast selecteert de technische jury zijn favoriete ontwerp. De twee winnende versies van het nieuwe Melody-ontwerp zullen in de lente van 2013 als ‘limited edition’ geproduceerd worden. (RDM)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content