Dit jaar staat de Ikea Art Collection helemaal in het teken van fotografie. De Zweedse woongigant koos uit het oeuvre van 11 internationale fotografen een beeld dat in beperkte oplages te koop zal worden aangeboden. Omdat men het bij Ikea Belgium jammer vindt dat er geen Belgische fotograaf bij zit, lanceren ze zelf een extra wedstrijd om de kandidaat te vinden die onze driekleur zal vertegenwoordigen.

Hiervoor lanceerden ze de unieke foto-applicatie Klikk, waarmee je terugkeert naar de basis van de fotografie: een mooie foto maken zonder gebruik te maken van 537 filters en bewerkingsmethoden. Je hebt maar één kans om een beeld vast te leggen, want eens je ge-Klikk-t hebt wordt je foto meteen ingezonden naar de jury. Het is dus belangrijk om goed na te denken over je compositie, de kleuren en de lichtinval en je niet in het wilde weg plaatjes schiet. Dat bewuster leren omgaan met beeld is natuurlijk mooi meegenomen - want eerlijk, hoeveel foto's staan er in jouw cameraroll waar je nooit meer naar kijkt? Hoeveel pogingen tot selfies? Hoeveel wazige kiekjes van eenzelfde concert?

Toch is dit bewustzijn niet de hoofdprijs: die is weggeleged voor de persoon wiens foto door een professionele jury wordt uitgekozen tot waardige winnaar. Die foto wordt gedrukt in een beperkte oplage en zal exclusief verdeeld worden via IKEA.be.

De wedstrijd start op 7 april, maar je kan Klikk nu al downloaden in de App store of via Google Play

Dit jaar staat de Ikea Art Collection helemaal in het teken van fotografie. De Zweedse woongigant koos uit het oeuvre van 11 internationale fotografen een beeld dat in beperkte oplages te koop zal worden aangeboden. Omdat men het bij Ikea Belgium jammer vindt dat er geen Belgische fotograaf bij zit, lanceren ze zelf een extra wedstrijd om de kandidaat te vinden die onze driekleur zal vertegenwoordigen.Hiervoor lanceerden ze de unieke foto-applicatie Klikk, waarmee je terugkeert naar de basis van de fotografie: een mooie foto maken zonder gebruik te maken van 537 filters en bewerkingsmethoden. Je hebt maar één kans om een beeld vast te leggen, want eens je ge-Klikk-t hebt wordt je foto meteen ingezonden naar de jury. Het is dus belangrijk om goed na te denken over je compositie, de kleuren en de lichtinval en je niet in het wilde weg plaatjes schiet. Dat bewuster leren omgaan met beeld is natuurlijk mooi meegenomen - want eerlijk, hoeveel foto's staan er in jouw cameraroll waar je nooit meer naar kijkt? Hoeveel pogingen tot selfies? Hoeveel wazige kiekjes van eenzelfde concert?Toch is dit bewustzijn niet de hoofdprijs: die is weggeleged voor de persoon wiens foto door een professionele jury wordt uitgekozen tot waardige winnaar. Die foto wordt gedrukt in een beperkte oplage en zal exclusief verdeeld worden via IKEA.be. De wedstrijd start op 7 april, maar je kan Klikk nu al downloaden in de App store of via Google Play