Lichtmerk Foscarini zet de trend

© Foscarini

Weinig lichtmerken voelen zo goed aan wat er in de tijdgeest leeft als Foscarini uit Italië.

Weinig lichtmerken voelen zo goed aan wat er in de tijdgeest leeft als Foscarini uit Italië.

Dat doen ze door een goede selectie van ontwerpers, zoals pas nog de keuze voor de jonge Parijse Ionna Vautrin die de Binic bedacht.

Ceo Carlo Urbinati: “We hebben niet één stijl, maar vele stijlen, en willen geen familiegevoel creëren. Foscarini heeft 30 designers die met 20 verschillende materialen werken. Maar elke lamp heeft een sterke identiteit, eenmaal gezien vergeet je ze niet.”

Hebben jullie designers een profiel?

“Ze hebben een persoonlijkheid, maar geen gemeenschappelijk profiel. We zoeken interessante designers. We willen verscheidenheid, ook in de producten. We vinden het boeiend om met hen nieuwe materialen te ontwikkelen en uit te testen in ons lab. Onze research is een sterkte.”

“Maar bij de lancering van een product vertrekken we nooit van een marktonderzoek. We kijken zelfs niet welk product uit ons gamma het best verkoopt.”

Piet Swimberghe

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content