Deze vaas is ontegensprekelijk "Torhouts". In Torhout werd vermoedelijk al heel lang sieraardewerk vervaardigd. Maar de eerste grote bloeiperiode kwam er in de 19de eeuw, toen verschillende ateliers er onder leiding stonden van de familie Willemyns. In de jaren tachtig kwam de bakkerij in het bezit van de familie Maes, waarvan de belangrijkste telg, Leo Maes, de art nouveaustijl introduceerde. Zijn sierlijke vazen met oplegwerk werden overal verkocht, tot in de UK. Deze vaas is daarvan een fraai voorbeeld. De vaas draagt de initialen Leo Maes-Decock. Nadat zijn eerste echtgenote stierf in 1909, hertrouwde Leo in 1910 met Mathilde Decock uit Linkhout in Limburg. Van dan af signeerde hij met deze initialen. De vaas is nog van voor de oorlog. De waarde ligt rond de 1500 euro.

Deze vaas is ontegensprekelijk "Torhouts". In Torhout werd vermoedelijk al heel lang sieraardewerk vervaardigd. Maar de eerste grote bloeiperiode kwam er in de 19de eeuw, toen verschillende ateliers er onder leiding stonden van de familie Willemyns. In de jaren tachtig kwam de bakkerij in het bezit van de familie Maes, waarvan de belangrijkste telg, Leo Maes, de art nouveaustijl introduceerde. Zijn sierlijke vazen met oplegwerk werden overal verkocht, tot in de UK. Deze vaas is daarvan een fraai voorbeeld. De vaas draagt de initialen Leo Maes-Decock. Nadat zijn eerste echtgenote stierf in 1909, hertrouwde Leo in 1910 met Mathilde Decock uit Linkhout in Limburg. Van dan af signeerde hij met deze initialen. De vaas is nog van voor de oorlog. De waarde ligt rond de 1500 euro.