Société Céramique.

In de Nederlandse stad Maastricht waren er in de 19de eeuw meerdere belangrijke keramiekproducenten actief. De meest bekende fabrieken behoorden toe aan de familie Regout. Hun bedrijf, dat toen al de sfinx als symbool had, werd later de Koninklijke Sphinx. Maar een van hun grote concurrenten was de Société Céramique, gesticht in 1851 en actief tot in 1958. In 1958 werd de Société Céramique overgenomen door de Koninklijke Sphinx. De Société produceerde eveneens veel serviesgoed en badkamerkeramiek. Dit theeservies uit de 20ste eeuw heeft het typische Boerenhoeve decor. Het komt voor in verschillende uitvoeringen en werd heel lang geproduceerd, zeker tot in de jaren '50 De waarde is gering, voor een volledig servies, 75 à 100 euro.

Société Céramique.In de Nederlandse stad Maastricht waren er in de 19de eeuw meerdere belangrijke keramiekproducenten actief. De meest bekende fabrieken behoorden toe aan de familie Regout. Hun bedrijf, dat toen al de sfinx als symbool had, werd later de Koninklijke Sphinx. Maar een van hun grote concurrenten was de Société Céramique, gesticht in 1851 en actief tot in 1958. In 1958 werd de Société Céramique overgenomen door de Koninklijke Sphinx. De Société produceerde eveneens veel serviesgoed en badkamerkeramiek. Dit theeservies uit de 20ste eeuw heeft het typische Boerenhoeve decor. Het komt voor in verschillende uitvoeringen en werd heel lang geproduceerd, zeker tot in de jaren '50 De waarde is gering, voor een volledig servies, 75 à 100 euro.