Antoine Mes uit Nederlands Middelburg.

Antoine Mes (1849-1909) had een pianozaak in de Nederlandse stad Middelburg. Hij begon met het herstellen en stemmen van strijkinstrumenten en piano's. Maar in de jaren '80 van de 19de eeuw begon hij ook met een pianofabriek. In zijn piano atelier werden de piano's geassembleerd met onderdelen uit Duitsland en de States. Sommige onderdelen werden zelf gemaakt. De Pianofabriek Mes had succes op het einde van de 19de eeuw toen het bon ton was om je dochter piano te leren spelen. Het bedrijf was ook nog in de jaren '20 actief. Deze piano lijkt nog laat 19de eeuws. Er een waarde op plakken zonder het instrument te zien is moeilijk. Er bestaat een merkelijk verschil als het kader van hout of metaal is. Metalen kaders zijn meer waard, raken niet zo snel ontstemd en hebben daardoor een hoge herbruikwaarde. Laat het instrument anders zien aan een pianostemmer.

Antoine Mes uit Nederlands Middelburg.Antoine Mes (1849-1909) had een pianozaak in de Nederlandse stad Middelburg. Hij begon met het herstellen en stemmen van strijkinstrumenten en piano's. Maar in de jaren '80 van de 19de eeuw begon hij ook met een pianofabriek. In zijn piano atelier werden de piano's geassembleerd met onderdelen uit Duitsland en de States. Sommige onderdelen werden zelf gemaakt. De Pianofabriek Mes had succes op het einde van de 19de eeuw toen het bon ton was om je dochter piano te leren spelen. Het bedrijf was ook nog in de jaren '20 actief. Deze piano lijkt nog laat 19de eeuws. Er een waarde op plakken zonder het instrument te zien is moeilijk. Er bestaat een merkelijk verschil als het kader van hout of metaal is. Metalen kaders zijn meer waard, raken niet zo snel ontstemd en hebben daardoor een hoge herbruikwaarde. Laat het instrument anders zien aan een pianostemmer.