Höhr.

Deze siervaas komt uit het atelier van Anton Marzi en Simon Peter Remy dat in 1880 gestart werd in Höhr (Hesse-Nassau, Rijnland). Dit atelier van keramiek en tin, bleef actief tot in 1964. Tal van bekende namen werkten mee als ontwerper, zoals inderdaad Peter Behrens en Henry Van de Velde. Behrens was de ontwerper die evolueerde van de art nouveau naar het modernisme en vervolgens naar het fascisme. Hij werkte ooit samen met Walter Gropius, Van der Rohe en Le Corbusier, maar werd in 1934 lid van de Nazi partij en werkte dan ook nog met Albert Speer samen. Maar ik ben er zeker van dat deze vaas niet door Behrens werd ontworpen, omdat dit niet zijn stijl was. De stijl van de vaas is te romantisch en sierlijk. De vaas is zeker van voor 1936. Het is een fraai stuk, de waarde ligt rond de 400 à 500 euro.

Höhr.Deze siervaas komt uit het atelier van Anton Marzi en Simon Peter Remy dat in 1880 gestart werd in Höhr (Hesse-Nassau, Rijnland). Dit atelier van keramiek en tin, bleef actief tot in 1964. Tal van bekende namen werkten mee als ontwerper, zoals inderdaad Peter Behrens en Henry Van de Velde. Behrens was de ontwerper die evolueerde van de art nouveau naar het modernisme en vervolgens naar het fascisme. Hij werkte ooit samen met Walter Gropius, Van der Rohe en Le Corbusier, maar werd in 1934 lid van de Nazi partij en werkte dan ook nog met Albert Speer samen. Maar ik ben er zeker van dat deze vaas niet door Behrens werd ontworpen, omdat dit niet zijn stijl was. De stijl van de vaas is te romantisch en sierlijk. De vaas is zeker van voor 1936. Het is een fraai stuk, de waarde ligt rond de 400 à 500 euro.