Dit ziet er inderdaad op het eerste zicht als een icoon uit. Het schilderij werd ook gepenseeld op een volle houten plank. De schilder gebruikte een goed stuk vurenhout dat niet snel barst. Maar het is geen icoon. Iconen worden volgens welbepaalde regels geschilderd, steeds op een prefect afgeslepen ondergrond. Als ondergrond wordt een kalklaag aangebracht. De beschildering gebeurt in vele lagen met een niet dekkende, dus transparante verf. Het paneel wordt ook achteraan afgewerkt met een spie die het kromtrekken van het hout verhindert. Ik vermoed dat dit werkje wel uit het Oosten komt en daar door een lokale kunstenaar werd gemaakt in antieke stijl. Het is decoratief, maar heeft geen bijzondere antiquarische waarde.

Dit ziet er inderdaad op het eerste zicht als een icoon uit. Het schilderij werd ook gepenseeld op een volle houten plank. De schilder gebruikte een goed stuk vurenhout dat niet snel barst. Maar het is geen icoon. Iconen worden volgens welbepaalde regels geschilderd, steeds op een prefect afgeslepen ondergrond. Als ondergrond wordt een kalklaag aangebracht. De beschildering gebeurt in vele lagen met een niet dekkende, dus transparante verf. Het paneel wordt ook achteraan afgewerkt met een spie die het kromtrekken van het hout verhindert. Ik vermoed dat dit werkje wel uit het Oosten komt en daar door een lokale kunstenaar werd gemaakt in antieke stijl. Het is decoratief, maar heeft geen bijzondere antiquarische waarde.