Wintertoerisme in Brugge met 6,81 pct gestegen in 2007-2008

Het wintertoerisme is tijdens het seizoen 2007-2008 met 6,81 procent gestegen tot 451.184 overnachtingen. Dat heeft schepen voor toerisme Jean-Marie Bogaert (N-VA) bekendgemaakt. De cijfers omvatten de periode november 2007 tot en met maart 2008. De groeigenereert volgens de Brugse politicus 3.739.060 euro extra omzet. Voor volgende winter staat opnieuw een actieplan klaar.

De meeste overnachtingen in Brugge tijdens de winterperiode worden in december gerealiseerd. Maar in vergelijking met voorgaande jaren benen de maanden november en maart stilaan bij. De sterkste stijging werd in februari (11,88 procent) opgetekend, overigens de op één na zwakste maand van het jaar. Vooral de binnenlandse, de Britse en Spaanse markt zijn verantwoordelijk voor de groei.

Brugge wil ook in de winter toeristen aantrekken. “Tot voor enkele jaren waren de wintermaanden echte dalmaanden”, licht Jean-Marie Bogaert toe. “In amper vier jaar tijd groeide het verblijfstoerisme in de winter met 20,76 procent.”

Marketingcampagne

De campagnes ‘Brugge, hartje winter’, opgestart tijdens de vorige legislatuur onder leiding van schepen Hilde Decleer (CD&V), liggen volgens Jean-Marie Bogaert aan de basis van de groei. De voorbij twee edities zouden rechtstreeks verantwoordelijk zijn voor 75 procent van de toename.

“Met deze internationale marketingcampagne wil Toerisme Brugge iets doen aan de doorgaans lagere hotelbezetting in de wintermaanden. Het succes van de formule is onder meer te wijten aan de intensieve samenwerking met de carriers die op belangrijke aanvoerlijnen met Brugge werken”, zegt Bogaert. De beleidsdoelstelling van Winter in Brugge blijft volgens schepen Bogaert een jaarlijkse omzetstijging van 10 procent in deze periode.

Bron: Belga

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content