Winnaars van de Toerisme Vlaanderen Award

© VisitFlanders

Luc Glorieux, de stichter en organisator van de autocarbeurs Busworld, is bekroond tot “beste vakantiemaker” bij de uitreiking van de Toerisme Vlaanderen Awards.

Door de belangrijkste prijs van de avond aan Glorieux toe te kennen, bekroont Toerisme Vlaanderen “de drijvende kracht van de reisbureausector en meer specifiek de autocarsector”. De laureaat organiseert momenteel een mobiele tentoonstelling over de herdenking van de Eerste Wereldoorlog.

Ook Red Star Line Museum valt in de prijzen

In totaal werden er zeven awards uitgereikt. Zo ging ook het Antwerpse Red Star Line Museum met een trofee aan de haal, meer bepaald voor “beste toeristische productontwikkeling”. Het bekroonde museum vertelt het verhaal van de ruim twee miljoen reizigers die tussen 1873 en 1934 vanuit heel Europa van Antwerpen naar de Verenigde Staten voeren, om daar een nieuw leven op te bouwen.

“Het Red Star Line Museum is een ervaringsgericht museum dat de geschiedenis, de sfeer en de persoonlijke ervaringen en verhalen tijdens de massale landverhuizing weer tot leven wekt”, aldus Toerisme Vlaanderen.

Onbemande infopunt in Gent

Het onbemande infopunt van Toerisme Gent in het station Gent-Sint-Pieters won dan weer de award voor beste toeristische innovatie. “Het nieuwe infopunt in de inkomhal van het treinstation Gent-Sint-Pieters beantwoordt volledig aan de nieuwe visie op internationaal onthaal”, luidt de motivering.

De overige awards waren weggelegd voor vakantieverblijf De Dielis uit Hamont-Achel (beste maatschappelijk verantwoorde ondernemer), An Olaerts (beste toeristisch persartikel), de Belgian Journey campagne van Tomorrowland (beste marketingcampagne) en Simon Louagie van Peace Village Mesen (beste toerismemedewerker). (Belga/MS)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content