Vakantiegangers ergeren zich aan reserveren ligbed

Driekwart van de Europeanen ergert zich eraan wanneer vakantiegangers de ligbedden rond het zwembad claimen door er een handdoek op te draperen. Reisbeoordelingswebsite wil een einde maken aan deze vervelende gewoonte.

Driekwart van de Europeanen ergert zich eraan wanneer vakantiegangers de ligbedden rond het zwembad claimen door er een handdoek op te draperen. Reisbeoordelingswebsite Zoover wil een einde maken aan deze vervelende gewoonte.

Het is heel herkenbaar: je komt ’s morgens aan bij het zwembad van het hotel en de helft van de ligstoelen is al bezet en op de andere helft ligt een handdoek van nog niet aanwezige hotelgasten.

Zo gaat dat in zijn werk:

Hier staat ingevoegde content die informatie op uw apparaat wil opslaan en/of openen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

De meeste vakantiegangers willen hier zelf niet aan meedoen, maar voelen zich ertoe verplicht omdat ze anders nooit een plaatsje bij het zwembad kunnen bemachtigen. En zo belanden we in een vicieuze cirkel.

Zoover wil die cirkel doorbreken en is een online petitie begonnen. Met de reacties op deze petitie gaat Zoover hotels bewegen hier iets aan te doen. Ook moet het een signaal zijn naar andere vakantiegangers.

Alvast wat tips voor hotels

– Sta reserveren voor 9.00 uur in de ochtend niet toe. Liggen er wel handdoeken voor die tijd op de stoelen worden ze weggehaald.

– Zorg ervoor dat er een speciale balie is met handdoeken van het hotel. Alleen deze handdoeken mogen aan het zwembad worden gebruikt zodat vakantiegangers minder snel geneigd zijn vroeg te reserveren.

– Zorg voor een centraal eventueel digitaal reserveringssysteem waarmee de gasten een ligstoel voor een bepaalde tijd kunnen reserveren.

– Scherp de regels aan. Wanneer een gast langer dan een uur niet bij het zwembad is geweest dan worden de badlakens verwijderd. (MS)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content