Themareizen staan centraal op het Vakantiesalon

© Reuters

Themavakanties doen het goed. Het Vakantiesalon speelt daar op in: nieuw dit jaar zijn drie themaroutes rond duiken, golfen en wandelen en fietsen.

Zowat twee derde van de Belgen gaat op reis tijdens hun vakantie. Volgens Axel De Corte van de groep Fisa, de organisator van het Vakantiesalon, kiest de Belg daarbij voor meerdere korte vakanties doorheen het jaar, in plaats van één lange vakantie.

De 56e editie van het Vakantiesalon vindt plaats van 6 tot 10 februari in Brussels Expo. Gastland is dit jaar Peru.

Bij de opening van het salon legden de organisatie en de sector de nieuwe tendenzen in het reislandschap bloot. Vooral themavakanties doen het goed, zegt Pierre Hermant, managing director van het Salon. “Meer en meer mensen vertrekken vier dagen op een reis uitsluitend gewijd aan sport, gastronomie, cultuur of een unieke ervaring.

Het Vakantiesalon speelt daar op in: nieuw dit jaar zijn drie themaroutes rond duiken, golfen en wandelen en fietsen.

Wat betreft exposanten (zowat 700) en bezoekers (100.000 bij de vorige editie) blijft het Vakantiesalon groeien ondanks de crisis. “Toerisme wordt wereldwijd de nummer één wat betreft omzet”, zegt Axel De Corte. “In België is de markt sinds een tiental jaren stabiel. Zowat 65 à 70 pct Belgen reist, waarvan die kwart naar het buitenland.” (Belga/MS)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content