Sociale media campagne tegen passagiers met te veel handbagage

Een Amerikaanse journalist is de sociale media campagne “Carry-on shame” begonnen, gericht tegen passagiers die veel te veel handbagage meenemen in het vliegtuig.

We komen het allemaal tegen en vinden het allemaal even ergerlijk: passagiers die veel te veel handbagage meenemen waardoor de passagiers na hen hun handbagage alsnog in moeten checken of het hele vliegtuig moeten doorzoeken om een plekje te vinden waar ze hun tas op kunnen bergen, vaak een heel eind verwijderd van hun zitplaats.

De Amerikaanse journalist en blogger Spud Hilton wil hier iets aan doen en is de sociale media campagne “carry-on shame” begonnen waarin hij iedereen oproept foto’s te posten op Instagram, Twitter of Vine van passagiers met te veel of te grote tassen.

Hij erkent dat het fenomeen niet alleen de schuld van de passagiers is, maar ook van de luchtvaartmaatschappijen die de prijzen voor ingecheckte bagage hebben verhoogd en die hun eigen regels voor handbagage niet strikt genoeg uitvoeren. Toch vindt hij het de moeite waard de pijlen ook te richten op de passagiers.

En de campagne slaat aan want hij heeft ondertussen navolging gevonden in Australië. (MS)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content