Het bedrijf wil volgend jaar in ons land met 20 pct groeien, tot acht miljoen passagiers, waarvan zes miljoen enkel in Charleroi.

"Het model dat we in jullie land hebben opgezet, met een luchthaven gebaseerd op toerisme (Charleroi) en een andere op business (Zaventem), werkt heel goed. We beschikken momenteel over 22 pct van de markt in België, maar willen daar snel 30 pct van maken", benadrukt Jacobs.

Meer vluchten naar Italië en Spanje

Vanuit Brussels Airport wil de vliegmaatschappij meer bestemmingen naar de grote Europese luchthavens en meer vluchten naar Italië en Spanje aanbieden.

Ryanair mikt ook op Scandinavië en Duitsland in haar zakensegment. Vanuit Charleroi wil het nieuwe bestemmingen naar het Middellandse Zeegebied toevoegen. (Belga/LP)

Het bedrijf wil volgend jaar in ons land met 20 pct groeien, tot acht miljoen passagiers, waarvan zes miljoen enkel in Charleroi. "Het model dat we in jullie land hebben opgezet, met een luchthaven gebaseerd op toerisme (Charleroi) en een andere op business (Zaventem), werkt heel goed. We beschikken momenteel over 22 pct van de markt in België, maar willen daar snel 30 pct van maken", benadrukt Jacobs. Meer vluchten naar Italië en Spanje Vanuit Brussels Airport wil de vliegmaatschappij meer bestemmingen naar de grote Europese luchthavens en meer vluchten naar Italië en Spanje aanbieden. Ryanair mikt ook op Scandinavië en Duitsland in haar zakensegment. Vanuit Charleroi wil het nieuwe bestemmingen naar het Middellandse Zeegebied toevoegen. (Belga/LP)