Thalys, dat de hogesnelheidslijn tussen Parijs, Brussel, Keulen en Amsterdam uitbaat, heeft in de eerste zes maanden minder passagiers vervoerd tussen de Belgische en Franse hoofdstad.

Het gaat om een daling met 3,6 procent. Het bedrijf wijt dat aan de groeivertraging van de economie.

Het aantal passagiers naar Nederland is dan weer wel sterk toegenomen (+13,8 pct). Een precieze verklaring hiervoor ontbreekt, maar bij Thalys beklemtoont men dat Nederland een aantrekkelijke bestemming blijft voor de Belgen, waarbij de hst-trein alsmaar meer gezien wordt als goed alternatief voor de auto.

In totaal, op alle lijnen, daalde de trafiek voor Thalys met 0,5 pct in de eerste zes maanden van dit jaar. De omzet steeg met 3,2 pct ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. (Belga/MS)

Thalys, dat de hogesnelheidslijn tussen Parijs, Brussel, Keulen en Amsterdam uitbaat, heeft in de eerste zes maanden minder passagiers vervoerd tussen de Belgische en Franse hoofdstad. Het gaat om een daling met 3,6 procent. Het bedrijf wijt dat aan de groeivertraging van de economie. Het aantal passagiers naar Nederland is dan weer wel sterk toegenomen (+13,8 pct). Een precieze verklaring hiervoor ontbreekt, maar bij Thalys beklemtoont men dat Nederland een aantrekkelijke bestemming blijft voor de Belgen, waarbij de hst-trein alsmaar meer gezien wordt als goed alternatief voor de auto. In totaal, op alle lijnen, daalde de trafiek voor Thalys met 0,5 pct in de eerste zes maanden van dit jaar. De omzet steeg met 3,2 pct ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. (Belga/MS)