Horeca Vlaanderen en Toerisme Vlaanderen brengen gids ‘Kinderen Welkom’ uit

© iStockphoto

Horeca Vlaanderen en Toerisme Vlaanderen hebben de nieuwe infobrochure ‘Kinderen Welkom’ gelanceerd. De brochure biedt logiesuitbaters in Vlaanderen inspiratie om hun zaak kindvriendelijker in te richten

Europa telt 66 miljoen gezinnen, een enorm potentieel voor het toerisme in Vlaanderen, maar mensen met kinderen vinden niet altijd geschikte logies voor hun gezin. Vanuit die probleemstelling werd de infogids ‘Kinderen Welkom’ samengesteld, een inspiratiegids die tips & tricks biedt om meer in te spelen op de behoeften van gezinnen met kinderen.

“Kinderen moeten meer beschouwd worden als volwaardige bezoekers”, zegt Vlaams minister voor Toerisme Ben Weyts. “Zij zijn ook terugkerende bezoekers want als ze zelf goede herinneringen hebben, zullen ze terugkomen met hun eigen kinderen. Bovendien staat een gezinsvriendelijk imago gelijk met een warm en positief imago. Enkele kleine ingrepen kunnen voor families een groot verschil maken.”

De inspiratiegids focust op vijf aspecten van logies: onthaal, kamervoorzieningen, eten en drinken, speelmogelijkheden en informatie op maat. De brochure wordt op 4.000 exemplaren verspreid onder de leden van Toerisme Vlaanderen en kostte 20.000 euro, een kostprijs die gedeeld wordt door Toerisme Vlaanderen en Horeca Vlaanderen.

“We hebben een drietal jaar geleden een brochure verspreid rond kindvriendelijke restaurants die positief onthaald werd, en willen dit succes nu overdoen met de logiessector”, aldus Danny Van Assche van Horeca Vlaanderen.

De brochure ‘Kinderen Welkom’ telt 16 pagina’s waarin zeer beknopt wordt uitgelegd waar logiesuitbaters rekening mee kunnen houden. Wie meer informatie wenst, kan voor een uitgebreidere versie terecht op www.toerismevlaanderen.be/kinderenwelkominspiratiegids

(Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content