Jetair biedt vanaf het voorjaar 2016 niet langer uitstappen aan waarin olifanten als een attractie worden opgevoerd. Olifantenritten of activiteiten waarbij de toerist op een olifant zit en olifantenshows worden vanaf heden uitgefaseerd en worden vanaf 24 maart 2016 uit alle programma's gebannen.

"Dergelijke olifantonvriendelijke attracties vindt men doorgaans in Thailand, Indonesië, Sri Lanka, India en zuidelijk Afrika", aldus de reisorganisatie. Olifantenexcursies waarbij reizigers olifanten in het wild of bij een verantwoorde opvangplek met een groene omgeving kunnen zien, om te leren over deze dieren, kunnen wel nog.

Voor volgende zomer kun je zo via Jetair het Elephant Transit Home op Sri Lanka bezoeken. Een belangrijk luik van het olifantenbeleid is ook de communicatie hierover, benadrukt de reisorganisatie. Jetair wil zijn reizigers voorlichten in zijn brochures en op zijn website. Reisagenten en reisleiders worden gesensibiliseerd, en in de informatiegidsen die reizigers op de reisbestemmingen ontvangen, wordt er ook aandacht aan besteed.

Jetair biedt vanaf het voorjaar 2016 niet langer uitstappen aan waarin olifanten als een attractie worden opgevoerd. Olifantenritten of activiteiten waarbij de toerist op een olifant zit en olifantenshows worden vanaf heden uitgefaseerd en worden vanaf 24 maart 2016 uit alle programma's gebannen. "Dergelijke olifantonvriendelijke attracties vindt men doorgaans in Thailand, Indonesië, Sri Lanka, India en zuidelijk Afrika", aldus de reisorganisatie. Olifantenexcursies waarbij reizigers olifanten in het wild of bij een verantwoorde opvangplek met een groene omgeving kunnen zien, om te leren over deze dieren, kunnen wel nog. Voor volgende zomer kun je zo via Jetair het Elephant Transit Home op Sri Lanka bezoeken. Een belangrijk luik van het olifantenbeleid is ook de communicatie hierover, benadrukt de reisorganisatie. Jetair wil zijn reizigers voorlichten in zijn brochures en op zijn website. Reisagenten en reisleiders worden gesensibiliseerd, en in de informatiegidsen die reizigers op de reisbestemmingen ontvangen, wordt er ook aandacht aan besteed.