Uit nieuw onderzoek van IHG (InterContinental Hotels Group) is gebleken dat de mogelijkheid om online contact te maken met familie en vrienden tegenwoordig boven aan het prioriteitenlijstje van de reiziger staat.

Uit de bevraging blijkt verder ook dat mensen die voor hun werk onderweg zijn, het grootste nadeel van reizen vinden dat zij soms geen contact met het thuisfront kunnen opnemen door het gebrek aan een internetverbinding. 40% van de reizigers noemde dit hun grootste stressfactor, boven slechte aansluitingen in hun reis (26%) en lawaaierige locaties (24%).

Ook andere bevindingen onderstrepen het belang van internettoegang. Zo zegt 61% van de deelnemers dat internet de belangrijkste extra voorziening in hun hotelkamer was en zegt 89% dat gratis internet hen gelukkiger zou maken als zij voor hun werk op reis zijn.

"Het is niet meer genoeg voor de reiziger van de 21ste eeuw om alleen telefonisch de stem van onze dierbaren te horen, we willen hen ook kunnen zien. We vinden tegenwoordig dat wanneer we niet thuis zijn, we met minimaal gedoe en maximaal gemak verbonden moeten kunnen blijven om al onze verschillende relaties normaal te onderhouden. Wanneer niet aan deze verwachtingen wordt voldaan, worden we onrustig en raken we gefrustreerd. Daarom is het ook niet gek dat we ons tegenwoordig pas echt kunnen ontspannen als we zijn ingecheckt en aangemeld", zegt relatiedeskundige Jenni Trent Hughes. (RDM)

Uit nieuw onderzoek van IHG (InterContinental Hotels Group) is gebleken dat de mogelijkheid om online contact te maken met familie en vrienden tegenwoordig boven aan het prioriteitenlijstje van de reiziger staat. Uit de bevraging blijkt verder ook dat mensen die voor hun werk onderweg zijn, het grootste nadeel van reizen vinden dat zij soms geen contact met het thuisfront kunnen opnemen door het gebrek aan een internetverbinding. 40% van de reizigers noemde dit hun grootste stressfactor, boven slechte aansluitingen in hun reis (26%) en lawaaierige locaties (24%). Ook andere bevindingen onderstrepen het belang van internettoegang. Zo zegt 61% van de deelnemers dat internet de belangrijkste extra voorziening in hun hotelkamer was en zegt 89% dat gratis internet hen gelukkiger zou maken als zij voor hun werk op reis zijn. "Het is niet meer genoeg voor de reiziger van de 21ste eeuw om alleen telefonisch de stem van onze dierbaren te horen, we willen hen ook kunnen zien. We vinden tegenwoordig dat wanneer we niet thuis zijn, we met minimaal gedoe en maximaal gemak verbonden moeten kunnen blijven om al onze verschillende relaties normaal te onderhouden. Wanneer niet aan deze verwachtingen wordt voldaan, worden we onrustig en raken we gefrustreerd. Daarom is het ook niet gek dat we ons tegenwoordig pas echt kunnen ontspannen als we zijn ingecheckt en aangemeld", zegt relatiedeskundige Jenni Trent Hughes. (RDM)