De intergouvernementele commissie die bevoegd is voor de veiligheid in de tunnel, heeft het licht daarvoor vrijdag op groen gezet.

Tot nu toe mocht enkel Eurostar passagierstreinen door de Kanaaltunnel laten rijden. Maar in het kader van de liberalisering van het passagierstreinverkeer, besliste infrastructuurbeheerder Eurotunnel om ook Duitse treinen toe te laten in de vijftig kilometer lange tunnel tussen Frankrijk en Engeland.

Het voornemen van de Duitse spoorwegmaatschappij om met hogesnelheidstreinen naar Londen te rijden, was al langer bekend. Maar wegens technische problemen moesten die plannen al meermaals worden uitgesteld.

Volgens Eurotunnel kunnen hierdoor jaarlijks drie tot vier miljoen extra reizigers verwacht worden in de Kanaaltunnel. (Belga/MS)

De intergouvernementele commissie die bevoegd is voor de veiligheid in de tunnel, heeft het licht daarvoor vrijdag op groen gezet. Tot nu toe mocht enkel Eurostar passagierstreinen door de Kanaaltunnel laten rijden. Maar in het kader van de liberalisering van het passagierstreinverkeer, besliste infrastructuurbeheerder Eurotunnel om ook Duitse treinen toe te laten in de vijftig kilometer lange tunnel tussen Frankrijk en Engeland. Het voornemen van de Duitse spoorwegmaatschappij om met hogesnelheidstreinen naar Londen te rijden, was al langer bekend. Maar wegens technische problemen moesten die plannen al meermaals worden uitgesteld. Volgens Eurotunnel kunnen hierdoor jaarlijks drie tot vier miljoen extra reizigers verwacht worden in de Kanaaltunnel. (Belga/MS)