Verschillende Belgische regio's grijpen de gevolgen van SARS-CoV-2 aan om landgenoten bij hen op staycation te lokken. Vanaf morgen zet Brugge alles op alles om het toerisme aan te zwengelen. De campagne 'Imagine Bruges' kost de stad zo'n 1 miljoen euro.

Het systeem moet het voor inwoners, tweedeverblijvers en (meerdaagse) bezoekers mogelijk maken om hun strandbed bij de strandbars online te reserveren. Voor de stukken vrij strand zal er geen reservatiesysteem zijn, maar er gelden wel enkele voorwaarden.

Het plein voor de Notre-Dame in Parijs, dat sinds de brand in de kathedraal meer dan een jaar geleden gesloten was voor het publiek, heropent zondag. Dat hebben het bisdom, de stad en de organisatie verantwoordelijk voor de renovatie aangekondigd.

Pas op 1 juni zullen in Mechelen musea en enkele toeristische trekpleisters de deuren weer openen. De bibliotheek, Museum Hof van Busleyden en de Sint-Romboutstoren zullen dan de deuren openzetten voor het grote publiek, al wordt wel streng toegezien op het respecteren van de afstands- en hygiënemaatregelen.